Ni som har gjort kejsarsnitt.....

Ska du föda eller har du fött med kejsarsnitt? Här finns en egen kategori att dela med sig och ta del av andras erfarenheter.

Ni som har gjort kejsarsnitt.....

Inläggav allessa » 18 apr 2010, 11:31

Vill gärna ha all info ni har.
Hur många satte in katetern efter att ni tagit bedövningen?
Jag vill absolut inte sätta in den obedövad......usch.

Sen undrar jag hur dags jämfört med bf ni fick tiden?
Alltså: ni har bf ex den 15 juni och du fick snitt-tid den ???juni

Hur gick allting till?
Från anmälan tills ni är sydda.

Hur länge fick ni stanna på bb och hur mådde ni efter snittet?
Fick ni mycket smärtstillande?
Hur gick det med amningen?

Vilket sjukhus var ni på?
Är du/ni nöjda/missnöjda med snittet?
Hur har det läkt? Hur är ärret?
Tacksam för svar.....
Bild

Bild

Bild
allessa
Alltid online

BF: 100729
Status: Gravid med vårat 6:e och sista barn.

Re: Ni som har gjort kejsarsnitt.....

Inläggav emeliehjaertajonas » 19 apr 2010, 20:39

Hej.
Jag hade inte planerat snitt utan akut men tänkte att jag kan skriva hur det är/var för mig.

Jag satte in katetern obedövad, kände knappt av det, det sved till lite bara. Elias är född 01.12 den 16 mars och vi åkte hem runt 14-tiden den 17 mars. Så vi stannade i ca 36 timmar, hade jag orkat hade jag åkt hem tidigare. Inför snittet fick jag först epidural, de stack mig två gånger men den tog inte så jag blev sövd för det var rätt brått. Efteråt fick jag 2 panodil och 1 diklofenak (50mg) i 2 dagar, ca 8 timmars mellanrum, sen trappade jag ner till 2 panodil och en voltaren (25mg). 5 dagar efter slutade jag helt med smärtstillande, hade kunnat sluta tidigare men var för feg i fall att det skulle göra ont. Fick ta spruta i låret i 10 dagar efteråt, blodförtunnande mot blodproppar. Amningen gick inte så bra i början men det var för att mina bröstvårtor inte ville hålla sig styva och han fick inte grepp men sen fick jag amningsnapp (ca 20 timmar efter FL) och då gick det jättebra. Jag var på Helsingborgs sjukhus (Skåne). Ärret har läkt rätt bra, har haft otur med att ett stygn inte löst upp än och det rispar upp huden så det inte läker. Har 2 små glipor på sidorna av snittet, det ena är vid stygnet. Resten har läkt jättefint :)
Så här ser snittet ut 33 dagar efter FL
het.jpg
snittet 33 dagar efter FL
(31.55 KiB) Nerladdad 1914 gånger

Hoppas det hjälpte :)
Du och jag sen den 8 augusti 2005
Bild
Bild
http://emeliehjaertajonas.blogg.se
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online