Ni som vill ha tips och idéer inför förlossningen

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Ni som vill ha tips och idéer inför förlossningen

Inläggav Mysmonstret » 27 maj 2013, 10:22

Hej alla fina gravida där ute!

Jag som startar denna tråden heter Ida, och jag är utbildad Doula: Jag har alltså utbildning i den naturliga förlossningen och jag är utbildad i att ge stöd under förlossningen- så att den kan bli så nära den förlossningen ni hade planerat som möjligt.

Så, denna tråden är till för er gravida som känner osäkerhet, rädsla, ångest inför förlossningen, eller ni som helt enkelt bara vill få lite bra tips :) Har du haft en traumatisk upplevelse från en tidigare förlossningen kan jag kanske hjälpa till att hitta metoder som får dig att känna större lugn inför den stundande förlossningen.

Jag svarar på allt, och glöm inte bort eran partner som kanske oxå känner någon rädsla inför den kommande förlossningen :)
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Re: Ni som vill ha tips och idéer inför förlossningen

Inläggav Mysmonstret » 27 maj 2013, 10:24

Min hemsida: blekingedoulan.n.nu om ni vill veta mer om mitt yrke och läsa lite om födandet i sig.
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Inläggav linneaa92 » 25 jun 2013, 21:08

Hejsan.

Jag skulle vilja veta lite om smärtlindringarna som finns.
Jag har läst lite, men jag är så osäker på vad jag vill och hade varit skönt med lite tips.
Detta kommer vara min första förlossning.

Känner att lustgas är ett måste.
Sen så när jag tänker på rygg bedövning så är jag lite orolig för hur de känns, hur de går till osv.
Linnea
linneaa92
Stammis

BF: 271013

Inläggav Mysmonstret » 25 jun 2013, 21:42

Hej linneaa92.