Nidblödning???

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Nidblödning???

Inläggav Tessie83 » 21 feb 2015, 13:07

Hej!
Har en liten fråga. Hade nu ägglossning för 9- 10 dagar sedan. Igår morse kom en liten röd blödning, typ som en 5-krona på pappret. Sedan kom det inget mer. Gick och lade mig igår övertygad om att det kunde vara en nidblödning. Men imorse när jag var uppe och gjorde nr2 så kom där också bruna flytningar. Kan ibland ha bruna flytningar nån dag innan mens, men har aldrig haft liten blödning förut (hade inte haft sex på några dagar heller så det kan det inte vara). Hade den bruna flytningar kunnat vara rester från gårdagens nidblödning eller ska jag ge upp hoppet nu (känns som det). Bim på tisdag eller onsdag.

Är det någon som haft liknande?

Kramar
Tessie83
Stammis

Re: Nidblödning???

Inläggav nennsan » 21 feb 2015, 15:51

Hej.

Jag har precis plussat och jag hade typ som du. Jag misstänkte också att det var en liten varning för mens...
skillnad från dig så fick jag bruna flytningar som syntes enbart på pappret, inte i trosan. Höll på i totalt 2 dagar och avslutades med lite ljusrosa på pappret. 2 dagar senare plussade jag :)
nennsan
Stammis

BF: 151027

Inläggav Tessie83 » 21 feb 2015, 16:35

Tack, fint att höra :) mitt har också bara synts på pappret. Kan även tillägga att min temp har höjts sen i förrgår och är småillamående hela tiden. Nu är det bara att hoppas
Tessie83
Stammis

Inläggav nennsan » 22 feb 2015, 20:59

Håller alla mina tummar och tår för dig!
Skriv hur det har gått sen ☺
nennsan
Stammis

BF: 151027

Inläggav Oliwen » 22 feb 2015, 22:39

Hej!
Är i precis samma sits som du. Bim tisdag eller onsdag, kom lite rosa i torsdags och fredags, igår lördag lite brunt och ett par droppar färskt rött i toan. Idag ingenting. Innan förra mensen fick jag brun/rosa flytningar 3 dagar innan riktiga blödningen kom igång. Trodde förståss att det var kört den här gången med. Har försökt sen april förra året... Bara vänta och se antar jag, skitjobbigt!
Oliwen
Stammis

Inläggav Tessie83 » 23 feb 2015, 00:08

Hej!
Har också bim tisdag eller onsdag. Nu har iaf det bruna slutat. De gånger jag haft bruna flytningar tidigare så har de hållt på ända till mensen kommit igång. Nu drar det massa i tjejmagen och illamåendet håller i sig.
Varför jag först blev övertygad om att det var en nidblödning var att jag hade en sån vid m n förra graviditet, lite rött blod äl+8, men sedan kom det inget brunt.
Blev gravid förra året i februari på 6e försöket. Hemskt nog fick jag moderkaksavlossning i v25,imorgon är det exakt ett halvår sedan han föddes, dock levde han bara i 17 dagar. Saknar honom så mycket. Men längtan att åter bli mamma är så stor. Nu hoppas jag att det blir en liten på detta 5e försök.
Hade gärna velat testa imorgon (eftersom min man åker bort några dagar sen) , men då det redan är en jobbig dag imorgon så orkar jag inte med ett till negativt besked. Hoppas verkligen bara inte att mensen dyker upp imorgon iaf.

Lycka till oliwen. Hoppas vi nu redan har små mini i våra magar :)
Tessie83
Stammis

Inläggav Oliwen » 23 feb 2015, 21:10

Nej du, det här gick ju inge bra... Mer blod idag så tror det är mensen som kommit igång.. Så tråkigt, har ju mått lite konstigt i en vecka nu (frusit, trött, magont, lite öm i brösten). Brukar aldrig ha mensvärk en vecka innan mens!
Lycka till, du får uppdatera hur det går!
Oliwen
Stammis

Inläggav Tessie83 » 24 feb 2015, 09:28

Vad tråkigt. Min mens har inte kommit igång än, men hade imorse massa bruna flytningar igen :( dock är min temp fortfarande hög och ingen riktig blödning, så är så länge har jag ett litet hopp.
Tessie83
Stammis

Inläggav Oliwen » 24 feb 2015, 23:14

Hoppas mensen håller sig undan då! När ska du testa? :)
Oliwen
Stammis

Inläggav Tessie83 » 25 feb 2015, 08:53

Testade imorse. Först med testlagrets, negativt, men efter drygt 10 min syntes det en svag svag röd skugga. Eftersom jag ännu inte kastat urinet så testade jag även med cb digital som visade inte gravid :( så nu vet jag varken ut eller in. Fortfarande ingen mens, bara lite bruna flytningar, temp kvar på 37 och sen det där strecket som kom för sent men som jag fortfarande ser. Dock ville jag ju att det skulle stå gravid på cb. Blir till att testa imorgon igen. Hur går det för dej?
Tessie83
Stammis

Nästa

Återgå till Vill bli med barn