Nidblödning eller mens?

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Nidblödning eller mens?

Inläggav Linniseen » 02 jun 2020, 13:08

Hej!
Jag o sambon kom överens om att sluta med p-piller för ca 1 månad sen, veckan innan vi slutade så hade jag mens o skulle därav ha ”ägglossning” ca 1-2v efter, symptomen för ÄL kom o vi passade på försöka!
Enligt min menskalender så skulle jag ha min mens om 7 dagar, men samma dag så kommer det en blödning, och det är ca 9-10 dagar efter ÄL o även sex..
tänker att det är en nidblödning då de kom från ingenstans! O de håller i ca 4-5 dagar, o min mens brukar vanligtvis vara upp till 7-9 dagar..
blödningen tog slut för 2 dagar sen o jag har fortfarande molande värk o under mer om ni tror de kan vara mens eller en nidblödning?
Cuz i have no idea!
O när ska man testa isåfall?
Linniseen
Nykomling

Re: Nidblödning eller mens?

Inläggav lola92 » 09 jun 2020, 20:53

Hej!
Efter man slutat med p-piller så kan det ta tid för kroppen att återställa sig och det kan därmed komma konstiga blödningar på konstiga datum. Jag har plussat som tidigast 9 dagar efter ägglossning så du kan ju alltid ta ett test och se. Nu har det ju gått ännu längre tid. Svårt att veta när man ska testa innan man har en normal menscykel igen dock..
lola92
Stammis

BF: 100715
Status: Gravid

Re: Nidblödning eller mens?

Inläggav Linniseen » 30 jun 2020, 23:08

lola92 skrev:Hej!
Efter man slutat med p-piller så kan det ta tid för kroppen att återställa sig och det kan därmed komma konstiga blödningar på konstiga datum. Jag har plussat som tidigast 9 dagar efter ägglossning så du kan ju alltid ta ett test och se. Nu har det ju gått ännu längre tid. Svårt att veta när man ska testa innan man har en normal menscykel igen dock..

Det vart mens tyvärr och har hunnit få mens ännu en gång sen dess! Nu är det bara på med nya tag och försöka igen tills det tar sig :)
Linniseen
Nykomling

Återgå till Vill bli med barn