Nojjig v.6

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Nojjig v.6

Inläggav Jenny19861 » 16 jul 2013, 11:29

Hej.
Fick reda på för ca.3 veckor tillbaks att jag är gravid. Gjorde ett test 4/7 då stod det v.1-2 på cb testet. Skrev in den 9/7 men dagen innan utan någon förvarning då jag kissade så kom det blod, som små tjockare klumpar blev så orolig. Tänkte nej nu är det säkert MF men under dagen så kom det blod då jag torkade mig på pappret, likaså på tisdagen så behövde aldrig använda skydd.

På onsdagen slutade de, bara jätte jätte lite ljusrosa färg på pappret då och då. Så klart blev jag jätte orolig men snälla tjejen på sjukhuset sa att det behöver inte vara någon fara alls. Den 12/7 gjorde jag ett cb test igen och det stod fortfarande 1-2 på testet men hon på sjukhuset sa att jag borde vara i v.6 då ja hade sista mensen ca.28/5

Usch hatar att man är så nojjig, ringde sjukhuset igen igår och frågade om man kunde komma in på tidigt ultraljud bara för att veta om det finns något i magen. Men hon sa lugnt att jag inte skulle läsa så mycket på nätet, ta det lugnt och njuta istället. Om man får mf brukar man oftast blöda mer, som en riklig mens och ant ha väldigt ont i magen. Ska sluta surfa runt om detta, blir bara mer orolig, det enda jag får göra är att vänta och se.

Har någon av er varit med om något liknande? Allt som har med blod att göra gör en så sjukt orolig. Skulle vara skönt att höra om ni varit med om något liknande, vad tror ni?

Vh//Jenny
Jenny19861
Nykomling

Re: Nojjig v.6

Inläggav Ninica » 16 jul 2013, 11:34

Hej!

Vad jag läst mig till så behöver det inte vara missfall om man blöder i början av graviditeten. Men jag förstår om du är orolig.
Jag fick ett missfall i v.6 för ett par år sen och då kom det ganska mycket blod. Klarrött blod och det gjorde jätteont i längdryggen. Efter ett par timmar kom den lilla klumpen ut och smärtan försvann.

Om du känner ändå att du inte kan lugna dig, ta kontakt med kvinnomottagningen och boka en tid för VUL så får de kolla.

Styrkekramar till dig!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Ninica
Stammis

BF: 140108

Återgå till Gravid forum
Annons: