Normalt skrikande, 6-8 timmar per dag?

Diskutera barns hälsa och utveckling ett till två år.

Normalt skrikande, 6-8 timmar per dag?

Inläggav MariaTheres » 29 okt 2010, 07:37

Hej!

Våra grannar ovanför oss har en dotter på ca 21 månader som skriker otroligt mycket. Jag är orolig både för henne och föräldrarna och har aldrig hört något liknande av exempelvis min systers fem barn och andras barn. Mitt eget är ju bara fem månader snart. Hur som helst så skriker och gråter hon från 4-5 på morgonen och fortsätter till 7-8 när det är dags att gå till förskolan. När de sedan kommer hem mellan 15-17 är det samma sak. En massa skrik fram till läggdags vid 19-20. Det är inte bara vanligt gnäll eller småskrik utan verkligen avgrundsvrål.. Man hör tydligt ångesten i skriket.. Är det normalt i den här åldern att skrika så mycket? Ca 6-8 timmar per dag. Hur det är på förskolan kan ju inte jag veta.. Det är inte något tillfälligt heller utan det har hållit på så här i ungefär fyra månader.

Det är deras dotter och deras problem och jag vill egentligen inte lägga mig i. Grejen är ju att vi ofrivilligt blir påverkade av detta eftersom hon väcker vår dotter med skrikandet.. Hon slänger även saker i golvet, slår på pianot och så vidare. Det påverkar ju också vår levnadsmiljö som inte alls är särskilt trevlig då vår bovärd snålar med isolering i byggnaderna. Signe skriker också ibland men det är nog högst en timme om dagen. De har sagt att de har börjat avvänja henne med nappen men det är rätt så nyligen och det här har ju pågått ett tag. Vad ska man göra?

Min största fråga är egentligen om det är normalt och om det här är något man ska förvänta sig av sin egen dotter?
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

Re: Normalt skrikande, 6-8 timmar per dag?

Inläggav Summertime » 29 okt 2010, 09:30

Det kan inte vara bra. De kanske håller henne instängd. Jag vet hemsk tanke. Men man vet ju inte. Jag tycker inte det verkar normalt. När min skriker är oftast trött hungrig och när han inte för som man vill, och då beror det oftast på att han var hungrig från början. Säkert fel mat får hon också som mycket socker eller liknande. Jag vet tyvärr inte vad man kan göra åt en sådan här sak men någon annan vet kanske. Hoppas det blir bättre snart så ni får sova.
Bild
Bild
Summertime
Alltid online

Inläggav MariaTheres » 29 okt 2010, 11:22

Nej jag förstår inte riktigt själv vad det är som händer heller.. Det låter hemskt i alla fall.

När vi har träffats och pratat och så så verkar de trevliga båda två. Vi har varit upp och fikat och då var deras tjej ganska stökig också. Hon verkar inte få mycket socker. Vi pratade om det och de sa att de ville hålla henne borta från sådant så länge som möjligt. Hon är väldigt hårdhänt och slåss mycket. Hon försökte slå Signe i ansiktet också. Men hon är ju fortfarande liten och jag tror inte att hon förstår att det gör ont och så vidare..? Hon slår mamman mycket också..

Men vad ska man göra? Bara låta det vara?
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Inläggav MariaTheres » 29 okt 2010, 16:16

Snälla? Gör barn så här i den åldern eller är det något fel?
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Inläggav janssonbebis » 29 okt 2010, 19:33

ring soc och fråga, du kan ju vara anonym. eller ring hyresvärden och berätta, så får dom göra något, eftersom de stör er dotter. svår sits.
110927: Utredning klar.
120104: Står i kö för IVF.
120116: GRAVIDA helt själva!

"Allt har sin tid..."

BildMake a pregnancy ticker
janssonbebis
Alltid online

BF: 120920
Status: Vi är gravida efter 17 månader!

Inläggav soffilina » 29 okt 2010, 22:23

oh, nu drog jag en suck av lättnad för när jag läste överskriften trodde jag det var signe det gällde... tänkte åh gud stackars liten!

men det låter ju inte alls normalt... jag har dock inga ideer eller så... :/
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav mamalove » 30 okt 2010, 09:55

Jag tycker att ni ska vänta med att ringa soc. Det kan ju vara också att barnet kanske har kolik. Min son skrek också i 6-7 timmar i sträck och det var för att han hade kolik. Man kan inte börja spekulera saker när man inte har sett det med egna ögon. Bakom stängda dörrar så kan ju vad som helst hända. Det kan ju kanske vara att mannen slår saker i golvet och det kanske slår mamman vad vet jag. Men man måste ha fakta innan man ringer. Det skulle ju vara himla tråkigt ifall barnet nu skulle ha kolik och ni ringer och så förstör ni en hel familj. Kolla lite mer innan ert samtal till soc eller hyresvärden.
Bild
Bild
mamalove
Nykomling

Inläggav mamalove » 30 okt 2010, 09:59

eller jag såg nu att flickan var 21 månader. Det kan ju vara andra orskaker som gör att flickan skriker. Som t.ex. får inte sin vilja igenom. Men man måste kolla lite mer efter fakta.
Bild
Bild
mamalove
Nykomling

Inläggav Karin Jo » 30 okt 2010, 10:14

Jag kan forsta att man oroar sig och tycker det kanns obehagligt och dessutom stor det ju er. Men samtidigt, som mamalove skriver, kanske man ska vara lite forsiktig med att ringa soc osv nar man faktiskt inte vet eller har nagra bevis. Eftersom de verkar trevliga nar ni har traffat dem kanske det gar att pa ett fint satt fraga dem? Det kan ju vara sa t ex att att deras flicka ar aggressiv av sig eller har nagra andra problem som de ar val medvetna om? Det ar svart for samtidigt som man vill bry sig och sarskilt värna om barn sa kanske man inte ska ta saken i egna händer alltfor mycket. Om man inte ar helt hundra dvs.
Karin Jo
Stammis

Inläggav mamalove » 30 okt 2010, 10:31

Karin Jo skrev:Jag kan forsta att man oroar sig och tycker det kanns obehagligt och dessutom stor det ju er. Men samtidigt, som mamalove skriver, kanske man ska vara lite forsiktig med att ringa soc osv nar man faktiskt inte vet eller har nagra bevis. Eftersom de verkar trevliga nar ni har traffat dem kanske det gar att pa ett fint satt fraga dem? Det kan ju vara sa t ex att att deras flicka ar aggressiv av sig eller har nagra andra problem som de ar val medvetna om? Det ar svart for samtidigt som man vill bry sig och sarskilt värna om barn sa kanske man inte ska ta saken i egna händer alltfor mycket. Om man inte ar helt hundra dvs.

Jaa, det ju det jag menar eftersom man vet ju inte vad som händer och vad som har hänt ifall man inte har sett det med egna ögon. Innan man ringer så måste man ha bevis och fakta.
Bild
Bild
mamalove
Nykomling

Nästa

Återgå till Barns utveckling 1-2 år