Normalt skrikande, 6-8 timmar per dag?

Diskutera barns hälsa och utveckling ett till två år.

Re: Normalt skrikande, 6-8 timmar per dag?

Inläggav MariaTheres » 31 okt 2010, 08:45

Soffilina: Nej som tur är gäller det inte Signe! :D

Nej jag vill ju inte ringa soc. Föräldrarna verkar trevliga och jag tror inte att de låser in henne. Man hör verkligen allt igenom och hör därför att hon springer runt, slänger saker osv. Så inlåst är hon inte. Vi har försökt prata lite med dem men det är svårt. Man vill inte vara för okänslig och när vi inte känner dem så mycket känns det som sagt dumt att lägga sig i för mycket. Mamman sa förut att "när jag såg sådana här barn innan hon kom tänkte jag att det var något fel på föräldrarna". Hon är väldigt energisk och bestämd vilket verkar slå över i ilska. Det jag tänker på är att det är så himla mycket. När det är som värst och håller på konstant i åtta timmar känns det inte normalt... Blä vad svårt!
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

Inläggav Trivia » 28 okt 2011, 20:55

Låter inte riktigt som att flickan mår så bra. Visst kan man få utbrott då och då men att skrika konstant i 6-8 timmar per dag känns inte riktigt okej.
Först och främst kan du ju kanske prata med föräldrarna. Men jag tycker inte att det är fel att ringa soc och fråga dem hur de tycker att du ska göra. Man kan ju faktiskt ringa och prata med dem utan att berätta vem det gäller just bara för att få råd...
Trivia
Stammis

BF: 120127

Inläggav CeciBon » 17 feb 2012, 11:34

Hej, jag tror det är nåt vajsing med flickan. Adhd eller liknande.

I och med att du har ett gott intryck av föräldrarna, kan du inte fråga något i stil med, inte dömande utan snarare neutralt:
"Vi hör att XX skriker mycket. Det verkar väldigt jobbigt för er och för XX."
Var sen tyst och vänta på vad din granne säger och gör sedan din bedömning. Om hon inte plågar barnet kommer hon nog bli tacksam för att du ser hennes situation som svår och jobbig. Eller nåt! :P
Användarvisningsbild
CeciBon
Stammis

BF: 120825
Bor: Utomlands
Status: 2:an på väg! :-)

Föregående

Återgå till Barns utveckling 1-2 år