Novembermammor 2010

Re: Novembermammor 2010

Inläggav Minimix » 22 mar 2010, 15:34

LinaC Skönt att ha lite symptom...jag känner mig nästan som vanligt knappt nå symptom alls :roll: Lite öm i brösten ibland bara och molvärk ytterst sällan. Då blir man ju så jäkla orolig! :wink:
Användarvisningsbild
Minimix
Alltid online

BF: 101121
Bor: Stockholm
Status: Snart är det kalas :-D

Inläggav grynet_å_jag » 22 mar 2010, 15:58

Love88, det är ok att ha en dålig dag. Tycker det kommer lite då och då för mig, inte så att jag har en helt dålig dag. Men jag är en ganska glad och sprallig person och jag hatar att vara "nere", blir sur och irriterad på mig själv fast jag vet att det är ok att inte va på topp jämt. Just nu känner jag mig lite seg fastän jag vaknade på superhumör i morse. Undrar om det beror på att min eftermiddag inte blev riktigt som jag tänkt mig. Nils vägrade somna när vi kom hem och nu sitter jag här med hundra saker att jag gör, men jag vill inte väcka honom riktigt än. Suck!

Det har pratats ganska mycket om att boka in VUL och huruvida det borde vara en rättighet. Man förstår att det inte finns tid eller resurser till att ge alla ett vul innan vecka 10 (typ), för det är väl i början man vill ha ett liksom - för att veta att allt är ok. Men man kan ju tycka att de kan erbjuda det mot betalning och utan att ifrågasätta varför?! Ibland känns det som att våra landsting och i synnerhet de allmänna kvinnomottagningarna fortfarande lever på 1800-talet. Då menar jag tiden innan fosterdiagnostik fanns och då man inte kunde göra så mycket. Idag är vi ju ganska pålästa med tanke på internet och jag tror att vårdpersonal ibland kan tycka det är jobbigt eftersom kunskap ger upphov till frågor som dom kanske inte vill/orkar besvara. Vad tror ni??

Sitter här hemma och väntar på att Nils ska vakna, vi har egentligen en playdate nu kl 15 men han vägrade somna idag och jag vill helst inte väcka honom. Det blir bara dåligt då! Så nu vet jag inte om jag ska ställa in eller bara höra av mig att jag blir sen. Vi behöver också åka och handla... Suck, om man kunde göra två saker samtidigt! :D
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Inläggav Johaansson » 22 mar 2010, 16:12

Har knappt några nu. Trött är jag som vanligt sov hela dagen igår kan man säga !
Brösten känner man på dom är dom mer ömma o bröstvårtorna med
illamående kommer ibland i fredags hade jag och igår. Magen gör inte ont kan
hugga till lite som det gjorde jämt nyss, Känns overkligt än för magen är väl lite stor
var smal innan så man såg revbenen! Har era magar börjat än? Tog ju test i fredags också annat märke och det visa knall rött streck :) var tvungen :oops:
Användarvisningsbild
Johaansson
Alltid online

Inläggav Morris-78 » 22 mar 2010, 16:28

Hej! Jag försöker väl hänga e här me.. :).
Skönt o se att det är fler än jag som har svårt att tro att det är sant o gör flera gravtest... :oops: .. Varför kallas det egentligen symptom? Det låter ju så negativt.. Men iaf, jag har knappt några symptom jag heller så jag längtar till på torsdag då jag ska på VUL! Då får jag ju typ bevis.. :oops:
Fast okey.. Symptom.. Jag har ont i bröst o de har VÄXT!!! Wow... o jag tycker att jag är tjockare om min mage, långt ner.. Kan iaf inte dra in magen längre.. Det är vad jag känt så här långt... Så lite "bevis" Vill jag ha..

Ha de gott så länge!
Mf: 11 år sen
Mf:100130
Mf:100328
Nästa gång får jag mitt monster
Morris-78
Stammis

BF: 101122
Status: förvirrad =)

Inläggav Scarlet » 22 mar 2010, 16:33

Även jag hänger på Novembertråden. Jag var ganska säker på att jag var gravid när jag gjorde testet och det var superblåttplus :D men jag har inga direkta symptom förutom att jag har lite ont i brösten. Var med maken och hans jobb på ungdomsläger i helgen och försökte sova på liggunderlag på mage. Det funkade inte så värst bra.

På måndag är det dags för första besöket hos barnmorskan. Det ska bli kul att få kontakt och se hur det fungerar.

Tills nästa gång!
Scarlet
Nykomling

Inläggav LinaC » 22 mar 2010, 16:51

Morris-78: välkommen hit! :)

Minimix: Det hände nåt i slutet på v 6/början på v 7 med mina symptom. Det var då illamåendet kom iaf.. Neeej inte vara orolig nu. Du är inte så långt gången än, glöm inte det.. Du har massa tid på dig att få alla symptom i världen!

Johaansson: Jag har alltid haft en rätt så platt mage, men nu putar den ut t.om om jag håller in den.. Är suuuperkänslig för linningar som sitter åt, så nu kommer jag bara köra med mjuka leggins.. Haha i fredags när jag körde hem från jobbet så fick jag hålla ut resåret på mina leggins med ena handen, ömmade såå!
BildMake a pregnancy ticker
BildBild

Dotter född- 03
Användarvisningsbild
LinaC
Alltid online

BF: 120527

Inläggav LinaC » 22 mar 2010, 16:58

Scarlet: Välkommen hit!! :)

Oooj undrar hur många vi är totalt nu... :roll:
Tänkte på det förut, att vi alla ska följas åt under alla dessa månader. Så trevligt och mysigt, ni är guld värda! Kram på er :)
BildMake a pregnancy ticker
BildBild

Dotter född- 03
Användarvisningsbild
LinaC
Alltid online

BF: 120527

Inläggav Minimix » 22 mar 2010, 17:16

LinaC Taaaaaaaaack! Får hoppas att jag får må så här hela tiden då :P
Ja tänk att vi ska hålla ihop nu i nästan ett år.... ni är bra vänner :P
Användarvisningsbild
Minimix
Alltid online

BF: 101121
Bor: Stockholm
Status: Snart är det kalas :-D

Inläggav Nillisen » 22 mar 2010, 17:18

Välkommen alla nya :)

LinaC: Ja, det känns skönt att ha en tid även fast det blev efter påsk, tror nog att vi kommer berätta på påskafton iaf o ha det gjort ;) Jag är oxå superkänslig för hårda linningar, hade på mig jeans till skolan idag (1½ timmes lektion) och höll på att dö när jag satt på föreläsningen, det var som att magen skrek Släpp ut mig nu! så efter skolan skyndande jag mig hem o satte på mysbyxor *drar en lättnadens suck* :)

grynet_å_jag: Håller helt med att man ska kunna få ett vul mot betalning utan att bli ifrågasatt och det lyckades jag med i strängnäs :D Känns bra, hon bara frågade hur långt gången jag var och bokade in en tid, kunde ha fått denna vecka men det tyckte hon var för tidigt och nästa vecka var läkaren borta så det fick bli 7/4 :)

Min mage är oxå supersvälld på kvällen, ser ut som en spärrballong, sambon bara skrattar och säger att sjöhästen (han kallar knodden för det ;)) vill ha mer plats och undrar hur jag kommer se ut om några månader, jag har förklarat att det "bara" är tarmarna, men det ser så mystiskt ut ;) typ månad 4-5...
BildBildBild
Användarvisningsbild
Nillisen
Alltid online

BF: 101124
Status: Gravid

Inläggav JoJomys » 22 mar 2010, 17:30

Tjoho tjejer!! :) Hoppas ni haft en bra dag idag! Idag är jag lycklig, fått en tidig Ultraljudstid hos privatgyn, om tre veckor, så Håll i dig nu liten!!
Men blev lite nervös samtidigt, tänk om det är något fel?! Men nä, orkar inte tänka så nu. Är glad :D
På onsdag går jag in i Vecka 8, tiden går ändå ganska fort :)
Bild
Bild
Bild

MF V.8 13/11-09
MF V.5 31/12-09
Dotter född 2010
MF V.5 April -11
MF V.5 Augusti -11
Dotter född 2012
http://www.varlilla.blogg.se
Användarvisningsbild
JoJomys