Ny bebissugen tjej!

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Ny bebissugen tjej!

Inläggav Firefly89 » 22 okt 2014, 19:58

Halloj, är ny här!

Emelie heter jag och pojkvännen och jag bestämde oss nyligen för att det var dags att skaffa vårat första barn :)
Jag slutade med p-piller för en månad sedan och skulle haft mens den 18/10. Fortfarande ingen mens men testet visade negativt så jag ska testa igen nu på söndag tänkte jag, annars är det väll p-pillerna som fortfarande spökar antar jag. Har läst att det kan ta ett tag innan kroppen kommer igång igen

Ska bli superkul att lära känna och snacka med alla goa människor i forumen! :D
Gravid med första barnet och bloggar på http://www.glitterchic.blogg.se
Firefly89
Stammis

BF: 151026

Re: Ny bebissugen tjej!

Inläggav Mezzosopranen81 » 12 mar 2015, 15:34

Hej!
Jag och min karl håller också på i bebisproduktionen för att försöka bli föräldrar för första gången. Jag är 33 år och han är 35, så det är på tiden efter år av studier och karriärklättrande. Vore kul om vi kunde följas åt! :-D
Vi är på första försöket nu. Tog ut min kopparspiral 11 februari :-)

Kram!
Mezzosopranen81
Nykomling

BIM: 4
Status: #barnlängtan

Inläggav krakos » 18 jun 2015, 15:06

Mezzosopranen81 och Firefly89, har ni fått några ppositiva besked än? Jag och min sambo bestämde oss nyligen för att börja försöka vi med :) Jag är livrädd för att inte kunna få barn så även om vi sagt att vi inte ska stressa med detta vet jag hur ledsen jag kommer bli om mensen kommer som beräknat 7/7...

Håller tummarna för er! :)
krakos
Alltid online

BF: 160407
Bor: Stockholm
Status: Gravid för första gången

Inläggav Firefly89 » 02 jul 2015, 10:19

Krakos: Jodå, jag är gravid och är i vecka 24 nu :) Det gick på tredje eller fjärde försöket (lite osäker på vilket eftersom min mens försvann någon månad utan att jag var gravid). Känner igen mig i vad du säger, jag slutade med p-piller för att vi kände oss redo och tänkte lite "händer det så händer det" men vi höll inte koll på ägglossning och så. Ändå blev man så besviken när mensen kom fastän man inte körde hardcore bebisverkstad ^^ Håller tummarna för dig! :)
Gravid med första barnet och bloggar på http://www.glitterchic.blogg.se
Firefly89
Stammis

BF: 151026

Inläggav krakos » 02 jul 2015, 11:51

Fiirefly89: TACK! Nu är det äntligen bara 6 ynka dagar kvar till BIM! Får övertala mig själv dagligen för att inte springa iväg och göra ett test, jag SKA inte göra det förrän dagen efter BIM! Jag är dock skengravid upp över öronen eftersom jag så innerligt vill! Kul att det tog sig för er iallafall och att ni snart får träffa ert lilla frö! <3
krakos
Alltid online

BF: 160407
Bor: Stockholm
Status: Gravid för första gången

Inläggav Salli » 13 jul 2015, 14:35

Hej Hej

Hoppar in i denna tråden.
Är ny medlem som läst och tagit hjälp av alla fina tips och människor
som känt och tänkt som jag här. Så jag tänkte "Varför inte gå med?".
Jag slutade mina ppiller den 5e maj för att försöka bli gravid. Vid den
tidpunkten hade jag inte haft mens på 8 år och var lite orolig. Fick min första
riktiga mens (innan dess små blödningar någon enstaka dag) den 28 maj. Gissa
min lycka. Sedan kom den igen nästan precis som beräknat den 22e juni. Nu är det
BIM som gäller på fredag. Är så nervös och vågar inte hoppas på någonting. Har en
ovanlig molande värk i vänstra delen av magen, antagligen äggstocken. Brukar ha hugg
av smärta. Men inte såhär. Kunde knappt sova inatt av den. Den gör inte ont så, den är
mest obehaglig. Nu hoppas jag ju på att det är en livmoder som växer och inte en
mens som är på G. Man överanalyserar ju vartenda en liten signal kroppen ger en. Och att
vänta på BIM känns som en evighet

Vet inte vem som håller på att bli mest galen, jag eller pojkvännen. Han är så ivrig att få bli pappa.

Hoppas på ett +
Hur har det gått för er nu? :)
Salli
Stammis

BIM: 150717

Återgå till Nykomling
Annons: