Ny här

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Ny här

Inläggav efter12 » 23 maj 2014, 21:38

Hej! Tänkte att det skulle passa bra med en presentation...

Jag är 36 år (blir 37 i höst) och har precis slutat med Cerazette, sista pillret tog jag 14/5. Har ett barn sedan innan, från ett tidigare förhållande, som är 12 år nu. Tog ut en hormonspiral för 1½ år sedan och har ätit minipiller sedan dess. Nu har vi bestämt oss för att försöka bli gravida... Det känns pirrigt eftersom det var så länge sedan.

Det är lite blandade känslor för mig. När jag var gravid med min son så gick allt fel, kräktes konstant i 16 v, fick kraftig foglossning i v 14 som höll i sig resten av grav, fick förvärkar och blev sjukskriven i v 22, satt i rullstol och gick upp 25 kg. Gick sedan över tiden 15 dagar och när jag skulle sättas igång så gick hjärtljuden ner så kraftigt att det blev akut snitt istället. När jag ligger där, uppsprättad och barnet är på väg till neonatal så konstaterar läkaren att jag aldrig hade kunnat föda vaginalt eftersom jag är för trång. Det kändes inte så kul å höra att hon tyckte att jag borde fått ett planerat snitt 4 v tidigare... Strax efter det fick jag en allergisk reaktion och höll på att dö på op.bordet. :roll:

Så det är väl ingen slump att sonen har varit själv tills nu... Men nu har jag träffat mannen i mitt liv, vi ska gifta oss om två månader och timingen är rätt. Jag vet ju inte om det kommer bli likadant igen, men jag hoppas på att det ska gå bättre. Nu vet jag ju iaf att det blir ett planerat snitt den dagen det är dags!

Ja, det är väl därför jag är här. Få prata av mig så inte sambon blir helt knäpp av alla små funderingar. :wink:
Bild
efter12
Stammis

Återgå till Nykomling
Annons: