Ny med ägglossningstest :/

Diskutera symtom, tecken och tips vid ägglossning.

Ny med ägglossningstest :/

Inläggav minlillaängel » 12 jan 2016, 16:35

Hej
Kan nån förklara lite för mig hur ägglossnings tester funkar? Igår va det 4e dagen jag som fick positivt. Vi hade sex efter första och andra stickan men inget mer. Igår hade jag ont lång ner på magen och var hur trött som helst. Hade vi sex lite för tidigt kanske om det nu var så att det var ägglossningen jag kände igår? Är det för sent att sexa nu? Har inga stickor kvar så jag kan inte testa just nu.
Första gången jag använder stickor
minlillaängel
Alltid online

Re: Ny med ägglossningstest :/

Inläggav lillamee » 21 jan 2016, 20:25

Hej!
Du använde stickor som man ser streck på, eller hur? Det kan ibland vara svårt att se om strecket är starkare än kontrollstrecket.
Lh -ökningen brukar vara över rätt snabbt! Efter ökningen (sista dagen då) så skulle nog jag fortsätta att ha sex två dagar till för säkerhets skull.
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Re: Ny med ägglossningstest :/

Inläggav NJCM » 18 apr 2016, 09:08

Efter att du fått ett positivt äl test där strecket är lika starkt eller starkare än testlinjen så släpps ägget mellan 12-48 h efter :) plus att de tar allt ifrån några timmar till dagar för spermierna att nå ditt ägg så du kan absolut bli gravid utan att ni forsätter ha sex :) Men för att maximera sig ännu mera kan ni köra på två dagar till :) Jag blev gravid med äl test, körde på 7 dagar i streck hade äl på 6:e dagen och hade sex dagen efter också :) Blev en pojke som föddes i juni-15 :) <3
NJCM
Stammis

Återgå till Ägglossning