Nykomling, 26, med barnlängtan (men fästman som vill vänta)

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Nykomling, 26, med barnlängtan (men fästman som vill vänta)

Inläggav columbus » 27 mar 2016, 18:25

Hej! Sprillans ny här på forumet men har sån ENORM barnlängtan så behöver någonstans att ventilera och prata med andra i samma situation :) Är 26 år (snart 27) och har alltså fått en helt otrolig barnlängtan den senaste tiden men har tyvärr inte med min fästman på tåget. Jag är villig att börja försöka nu, helst igår, och har tagit ut min p-ring efter många års användande. Min fästman är helt med på noterna att jag plockade ut den, men är istället otroligt noggrann med kondom. Han vill ha barn, men vill vänta MINST 2 år (men har börjat släppa fler och fler barnrelaterade kommentarer från ingenstans).

Han är i princip övertygad om att det kommer gå på första försöker när vi väl sätter igång, medan jag försöker förklara att det är långt ifrån några garantier på det (och vill därför börja försöka tidigare). Någon som sitter i samma sits? :)
columbus
Nykomling

Re: Nykomling, 26, med barnlängtan (men fästman som vill vän

Inläggav lillamee » 29 mar 2016, 10:20

Hej!
Inte i samma sits men tycker det är tråkigt när det inte är någon respons!
Jag kan dock helt relatera till känslan du har att det plötsligt bara kommer över en som du beskriver.
Jag tror att det är bra för er att du har slutat med hormonella preventivmedel, för det kan sätta käppar i hjulet har jag sett för en del par i forumet. Att det tar ett tag för cykeln att komma igång igen och att kroppen ska få någon hormonell balans igen.
Finns så klart de som missar pillret en dag och blir gravida också! Finns alltid extrema fall ;)

Jag förstår din frustration och längtan, men ni ska ju vara två om det så är det ju! Det finns lite saker som du ändå kan börja med redan nu för att lära känna din cykel.
Du kan googla lite på ägglossning och lära dig hur du kan kartlägga din egen cykel.
Jag använde test i början men gick sedan över till att ta morgontempen varje dag. Det kommer ta några cykler för dig att få reda på allt detta men det kommer vara till hjälp när ni sen sätter igång!
På Vill bli med barn-forumet så använder många teststickor för de är billigast. Det finns dyrare varianter som är lättare att tolka.
Och när jag mätte min kroppstemperatur så var vi bara några enstaka som höll på med det.
Jag kan förstå det med för man ska helst mäta samma tid varje morgon. det kan vara tufft om man t.ex jobbar skift.

Snacka med din grabb att du behöver veta lite mer om hur han känner, säg t.ex att han vill HA barn om två år, då är det kanske dags att börja FÖRSÖKA om ett år. I genomsnitt tar det sju månader för par att bli med barn.
Är det så att han vill börja försöka om två år så kanske ni kommer få vänta 3-4 år innan första bebisen kommer.

Nu är jag ingen bebisivrare så, jag är 32 och väntar mitt första. Men så har förutsättningarna sett ut i mitt liv helt enkelt, det är olika för alla men det som tyvärr är samma är att efter 32 så blir det betydligt svårare.
Om du är som jag som googlar allt så har du säkert koll på allt detta, men jag hoppas att du och din kille kan prata om det lika öppet. De vet ibland väldigt lite men oftast INGENTING om hur det funkar.
Lycka till och har du frågor om temperaturmätning så får du gärna höra av dig! Jag tycker det är så smidigt så jag vill att andra ska använda det också :)
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Re: Nykomling, 26, med barnlängtan (men fästman som vill vän

Inläggav Paprikan » 07 apr 2016, 22:33

Jag känner igen mig lite i det du skriver... Har de senaste månaderna bara fått en otrolig barnlängtan men omständigheterna är inte idealiska för tillfället... :(
Paprikan
Nykomling

Återgå till Nykomling