Nyplussad! Hur känns det för er i kroppen?

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

Nyplussad! Hur känns det för er i kroppen?

Inläggav Lyckan2016 » 15 jan 2016, 14:54

Hej på er,

Jag plussade igår med ett digitalt test. Dessförinnan tog jag vanliga test dagen innan och två dagar innan där båda visade på plus.

Nu räknar jag med att jag är i vecka 4+1 och att jag då har gått in i vecka 5 precis!

Jag känner att jag är uppsvullen om magen och gasig, trött och gäspar mycket, får springa och kissa oftare, har ömmande bröst och blodådror över bröst och benen. Har även en envis täppa. Molande värk till och från.

Känner av stickningar i nedre delen av magen till och från. Som små nålstick och ibland som något som liknar hållkänsla fast ändå inte.

Hur känner ni er? Låter allt detta ovan OK?

:D
Lyckan2016
Nykomling

Re: Nyplussad! Hur känns det för er i kroppen?

Inläggav lillamee » 17 jan 2016, 22:41

Hej!
Jag känner igen symptomen, hoppas att det är bra saker som händer där inne :)
Är i v4+ 6 så har inte jättemycket symptom egentligen. Men eftersom jag vet vad det är så kanske jag är mer benägen att tro att det är gravid-symptom
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav Linea » 18 jan 2016, 14:49

Jag är visserligen 6+5 men jag känner definitivt igen symptomen. Jag är på toaletten större delen av dygnet känns det som och väldigt varierande i magen mellan förstoppad och bubblig. Och spända bröst med lite stickningar i emellanåt. Jag har också ganska ont i magen men en del av det är nog för att jag är hungrig har jag kommit på nu. Sjukt trött också, icke att förglömma!
Så för mig låter det helt okej ;)
Bild

Bild
Linea
Stammis

Inläggav mariaasa » 18 jan 2016, 15:15

Jag är på 6+3 idag och känner också igen symptomen. Jag har inte så mycket molvärk längre men magen är trög och bubblig, brösten är svullna och ömma och framförallt så är jag otroligt trött. Jag har haft problem med trötthet redan innan men den senaste veckan känns det som att jag konstant balanserar på gränsen till total utmattning. :(
mariaasa
Stammis

BF: 160909

Inläggav lillamee » 19 jan 2016, 12:20

Ja idag satt jag nästan och nickade till vid datorn. Har ändå sovit bra inatt!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav LindaR81 » 21 jan 2016, 16:37

Går in i v 6 imorgon :-)
Trött trött trött, haft molnande värk i magen fast det har nog försvunnit nu, blir lätt andfådd (läste att man kan bli det även tidigt i graviditeten, känns konstigt bara), sugen på lakritskritor och mjölk, ,ont i nedre delen av ryggen, lätt lätt illamående som kommer o går, huvudvärk, hungrig men kan inte äta så mycket, magen känns uppblåst, känner mig febrig speciellt på kvällarna
LindaR81
Stammis

Status: Sambo.

Inläggav Princesinha » 02 feb 2016, 22:54

Ny plussade v 3+6 !!! Riktigt lycklig !!!! Men har ont i äggstockarna samt fått feber och kräkningar. Osäker om det är magsjuka eller graviditeten då BM säger att det kan vara både ok. Får hög feber innan kräkning och sen känns det bra igen . Någon som haft det?
Bild
To get the code: Tap and hold in the b
Användarvisningsbild
Princesinha
Stammis

Status: sambo

Inläggav Livetochjag » 24 apr 2016, 21:41

Jag plussade igår, är i vecka tre. Men har haft gravid symtom enda sedan ÄL, började med sjukt ömma bröst, har inte haft det tidigare, samt en långvarig molande mensvärk, under ÄL, veckan efter och veckan efter med fortfarande ömma bröst, hett temperament, värmevallningar, kissenödig etc etc. Jag var säker på att det var min endometrios som satt fart efter flera år symtomfri, men sambon misstänkte starkt att jag var gravid, med tanke på brösten och den långvariga menavärken som jag heller aldrig haft, utan snarare under mensen. Är det fler som hart så tidiga tecken?
Livetochjag
Nykomling

Inläggav Mattalen » 08 maj 2016, 05:44

Hej jag tog ett grav test igår och jag plussade, gjorde ett till idag och plussade även på det.

Hur säkert är det? Känns overkligt men lycklig
Mattalen
Nykomling

Inläggav rrebeccaa123 » 04 okt 2016, 19:46

Plussade i förrigår!
Fick missfall för 8 veckorsedan, då i vecka 7. och hann inte få någon mens innan jag blev gravid igen!
Använde ett clearblu test med veckoindikator så med hjälp av den kunde jag räkna ut att jag är i vecka 6 (5+0)

Har dragit på mig lunginflammation så har lite svårt att veta vad som är gravidtecken men får ibland småhugg i magen, lite illamående under hela dagarna, småöm när jag trycker på bröstvårtorna och humöret är vääldigt fram o tillbaka!
rrebeccaa123
Nykomling

BIM: 0617
Bor: Tjörn

Nästa

Återgå till Första trimestern
Annons: