Annons:

Nyplussad! Hur känns det för er i kroppen?

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

Re: Nyplussad! Hur känns det för er i kroppen?

Inläggav Patofia » 04 feb 2017, 18:57

Just fått reda på att jag är gravid med mitt förhoppningsvis första barn och är i 4+3. Känner samma som er, värken i nedre buk är ej så farlig och kommer och går. Känner mig mer uppsvälld (ser dessutom konstigt uppsvälld ut!) och spänd i magen. Men tröttare är jag nog också :-) bröstkänningar el illamående har jag som tur är inte ännu (men det kommer väl antar jag :-) verkar som många haft en till flera missfall, visste såklart att det forekom men ej att det var så många!? Tar inte ut något i for skott och har ej berättat för fler än min lyckliga sambo :-) såklart är man överlycklig och spänd på framtiden men samtidigt försiktig då det är så tidigt. Är det första gg ni har varit gravida?
Patofia
Nykomling

Mitt Krypin

Re: Nyplussad! Hur känns det för er i kroppen?

Inläggav missan1990 » 30 maj 2017, 20:43

Plussade i söndags och jag hade i princip nästan samma som du :lol:
molvärk i magen, ibland i ryggen,
brösten är ömma och blodådror börjar visa sig runt brösten och runt ljumsken, sen har mina bröst växt ca 3 - 4 cm.
Går på toa ca 5 - 6 gånger varje natt.
Hungrig! Min man sa till mig för några veckor när vi var på Ikea "Vet du att du illstirrar på mat nuförtiden?"
Och så har man fått en ballong mage, ser ut som man är längre gången än vad man är...

Jag brukade dessutom gå på gym 3 dar i veckan ca 2 timmar åt gången med tunga vikter, men det går inte nu längre!
Bebisen sa ifrån på en gång med molvärk och en annan gång med att hugga till. Gjorde ont som fan.
missan1990
Nykomling

Mitt Krypin

Föregående

Återgå till Första trimestern
Annons: