Nyss plussat men är i vilken vecka?

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Nyss plussat men är i vilken vecka?

Inläggav Annao123 » 05 sep 2018, 10:00

Hej på er,

har nyss plussat (!!!) men är osäker på vilken vecka jag är i. Kan ni hjälpa mig?
Hade min senaste första mensdag den 3/8, hade ägglossning runt den 16/8. Enligt mina uträkningar skulle jag haft mensen igen 29/8, men den kom inte.
Kände direkt att jag var gravid och har haft diverse symtom. Har tagit fyra graviditetstest men de har visat negativt.
1:a testet var en vecka innan BIM - tog ett "early" CB test som visade negativt. (eftermiddags urin)
2:a var ca 4 dagar senare, ett nytt CB test. Negativt (morgon)
3:e billig sticka från webben, visade negativt på BIM dagen (eftermiddagsurin)
4:e tog jag en likadan billig variant som var BIM +5, visade negativt (morgon urin)
5:e tog jag idag BIM +7 , ett CB "early" som visade att jag var gravid. (morgon)

Testet visar nu att jag är gravid men förstår inte varför de andra testen som jag tog visade negativt. Kan det vara så att alla tester var felaktiga eller är min uträkning om min BIM helt fel?
Det enda jag vet är att min senaste mens startade 3/8, så i så fall är jag i gravid i vecka 4+5. Men eftersom testen visade negativt kan jag inte varit gravid då... Eller? Har ni några teorier? Kan ni hjälpa mig och "gissa" graviditetsvecka?

Tack för er hjälp! :)
Annao123
Nykomling

Återgå till Allmänna trådar om graviditet