Nytt jobb, vänta hur länge?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Nytt jobb, vänta hur länge?

Inläggav MQ92 » 02 jan 2016, 00:17

Hej,

sambon och jag har pratat om barn länge men inte känt oss riktigt säkra då vi pluggat, sedan haft ganska påfrestande jobb med låg lön och slutligen flyttat. Nu har vi äntligen "landat" båda två och börjar på nya anställningar nu i januari.

Jag börjar på en arbetsplats där jag suttit som konsult sedan maj-15, jag har alltså redan jobbat här i 8 månader men har nu fått anställning direkt hos arbetsgivaren. Är provanställning i 6 månader och sedan tillsvidare.

Min sambo börjar på helt nytt jobb nu i januari. Han kommer sitta som konsult i 6 månader och sedan bli direkt tillsvidareanställd av kunden.

Vi vill gärna börja i sommar och jag tycker det är OK i och med att jag då jobbat i mer än ett år + har tillsvidareanställning. Sambon kommer ha fast anställning men ha jobbat i endast 6 månader. Å andra sidan dröjer det längre än mig innan han behöver berätta/gå hem.

Är det för tidigt? Hur länge väntade ni efter nytt jobb?
MQ92
Nykomling

Re: Nytt jobb, vänta hur länge?

Inläggav Barahanna » 06 jan 2016, 15:04

Hej.

Egentligen ska man väl inte behöva vänta alls men jag personligen tycker väl att så länge man har en fast anställning så spelar det ingen roll. Ni har ju enda något att komma tillbaka till när ni varit hemma. Och jag tycker att chefer som anställer tjejer speciellt borde räkna med att det kan hända att man skaffar barn, plus att vara hemma 1-1,5 år är inte mycket av ens arbetsliv. :)

Jag hade jobbat på mitt jobb i 1 år och typ 3-4 månader när jag berättade att jag va gravid och det var inga konstigheter med det även om jag ska gå hem redan i februari (vecka 32) då jag har en tungt jobb. Så kör på bara :D
Barahanna
Stammis

BF: 160418

Återgå till Bli gravid
Annons: