Obduktion efter missfall/abort

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Obduktion efter missfall/abort

Inläggav Gravidis2009 » 13 maj 2014, 20:25

Hej tjejer

Är det någon mer här som fått en obduktion på fostret efter missfall och inducerad abort? Jag förlorade en liten kille i vecka 14, upptäcktes i vecka 17. Då jag fick föda ut honom skickades allt till obduktion. Visste inte könet innan men tyckte att det blev betydligt jobbigare nu att få veta... jag har försökt att inte personifiera mina missfall då jag har haft 6 st... man orkar inte med det annars om man inte försöker hitta ett sätt att hantera sina tankar och känslor.

Någon? <3
Hur kände ni det när ni fick veta varför det dött?
Ni kan läsa på min blogg om dagens läkarbesök, länken finns nedan.
MF i vecka 5, 6, 14, 9, 16 och 4 pga en balanserad translokation (genetiskt fel).
Dotter född 2011-12-25 och 2016-01-20 (IVF). Blogg: http://sandradf.tumblr.com/
Användarvisningsbild
Gravidis2009
Alltid online

Status: Äntligen mamma!

Re: Obduktion efter missfall/abort

Inläggav leija89 » 25 maj 2014, 15:40

Hej. Är rätt säker på att jag fick ett missfall inatt :( är i v.10 och haft de hittills en bra början på graviditeten. Inget illamående alls nästan men ömma bröstet och lite humörsvägningar.
Det började på jobbet igår med lite blödningar som va första gången för mig sen jag blev gravid. Under kvällens gång så börjar symtomen bli mer och mer lik mina menstruation smärtor . När jag kommer hem springer jag in på toa och det känns som jag kissar men i självaverket är de blod som rinner ur mig. Jag lägger mig i soffan bredvid min sambo och grinar. Söt som han är försöker han vara optimistisk och googlar på liknande fall och att de kan bli blödningar men att embryot mår bra. Sen får jag kraftigt ont och sätter mig på toa.... och då kommer de ut 3-4 geleklumpar ur mig och då bryter jag ihop ... Efter ett tag somnar jag men vaknar av att jag blött igenom bindan och de är blod runtomkring mig. Jag skyndar in på toa men på vägen in säger det "splash" och blodet ringer längst benet och ner på golvet efter mig. Väl på toa kommer det ut mer "geleklumpar" och vid det lagret är jag övertygad om att min första graviditet någonsin är över och mitt första missfall är ett faktum. 2 gånger till under natten hände detta och vi fick byta allt. Nu på morgonen och fram tills nu kommer de blod och lite levrat blod varje gång jag går på toa och mensvärken jag har försöker sakta men säkert döda mig känns det som.

Anledningen till att jag inte har ringt nån sjukvård är för att det finns inget det kan göra och på tisdag ska jag till min BM för andra gången och då kan hon fastställa mitt första missfall :(
leija89
Nykomling

Återgå till Missfall