Ömma bröst tidigt efter mens, gravid?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Ömma bröst tidigt efter mens, gravid?

Inläggav Honsofie » 15 nov 2012, 23:47

Hej hej!
Jag har en liten fundering.
Vi försöker inte att få barn men vi skyddar oss inte heller och om det skulle bli en liten så är han/hon mer än gärna välkommen.

Min förra mens var sen med 3-4 dagar, ovanligt, och den började inte som vanligt utan det tog ett tag för den att komma igång även (då efter 3-4 dagars väntan) fast jag visste att det var mens som var på väg.

Nu efter mens började mina bröst ömma väldigt mycket, flera dagar innan ägglossning och det har nu pågått i över en vecka. Jag brukar inte vara så känslig i brösten förutom precis innan mens och nu är jag dessutom mer känslig på bröstvårtorna. Jag har knappt någon känsel där annars. Dom känns dessutom tyngre och svullnare.
Jag vet att man kan få känsliga bröst under ägglossning också men detta började innan ägglossning och har hållt i sig som sagt.

Jag gjorde ett test i söndags och det visade negativt, kan det då vara så att jag är gravid trots att testet visade negativt? Kan jag ha vart tidigt gravid trots att jag hade mens?
Honsofie
Nykomling

Re: Ömma bröst tidigt efter mens, gravid?

Inläggav Mojopin » 30 nov 2012, 11:04

Något liknande hände mig. Började ana ugglor i mossen då ägglossningstesterna visade starkt hela tiden direkt efter mensen, och plötsligt började bröstvårtorna ömma och tog då ett gravtest efter några dagar som visade plus fastän det var alldeles för tidigt för att plussa men det var tydligt 2 streck. Tyvärr slutade det i ett mf men ibland händer det konstiga grejer i kroppen:)
Mojopin
Nykomling

Återgå till Bli gravid
Annons: