Ömmande bröst

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Ömmande bröst

Inläggav Palle95 » 14 mar 2017, 12:04

hej är en tjej på snart 22 år och sambon fyller snart 29. Slutade med p-piller för typ 1år sedan å vi sa väl händer de så händer de. Inte precis vi lagt tid och energi på å försöka att pricka av äl men jag har ändå haft lite koll då ja haft äl. Nu till min fundering.. mellan äl och Bim brukar jag ha ömma bröst alltså i hela brösten men nu är de enbart vårtorna och de gör svinont att bara duscha då vattnet rinner över.. någon som haft samma? Å nu känner jag INGET i övrigt i brösten utan bara vårtorna. Har även ont i ryggen mer än vanligt bla korsryggen ..

Hade äl 1/3 och hade oskyddat sex 2/3 och 4/3 ä. Tacksam för svar!
Palle95
Nykomling

Re: Ömmande bröst

Inläggav Istres » 18 mar 2017, 15:49

Vad tråkigt att du inte är gravid än. Jag kan inte ge så mycket tips om symptom på graviditet. Jag har haft alla symptom men aldrig varit gravid. Ömma bröst/inte ömma bröst, ömma bröstvårtor/inte ömma bröstvårtor, ont i mage/inte ont i magen, ont i ryggen/inte ont i ryggen, illamående/inte illamående. Osv. Jag har aldrig varit gravid och vi har försökt ca 30 gånger.

Däremot vill jag tipsa om att det är bättre att ha sex innan ägglossningen än efter, spermierna kan leva några dagar men ägget kan inte befruktas efter ägglossningen. Det bästa enligt vår läkare är att ha sex 2-3 dagar i veckan. Det är bättre än att försöka pricka ägglossning. Har ni haft sex 2-3 dagar per vecka under detta år ni försökt kan ni ringa och boka fertilitetsutredning. Är man under 35 år ska man ha försökt 1 år. Du är ung så ni har tiden på er sida men jag vill ändå rekommendera att inte vänta allt för länge. Ofta är det lång väntetid till utredning och sedan lång väntetid att få hjälp med t.ex. IVF.

Men hoppas du är gravid så ni slipper utredning och ivf.
Istres
Stammis

Re: Ömmande bröst

Inläggav faari » 30 jun 2017, 19:44

Tog precis ett grav-test men är osäker på om det är positivt eller negativt?
Räcker de att de ena strecket är starkt såsom på bilden?
vitalbrands
faari
Nykomling

Återgå till Bli gravid