Önskar jag ville ha sex, men lusten är som bortblåst!

Önskar jag ville ha sex, men lusten är som bortblåst!

Inläggav tezzano » 18 okt 2010, 14:23

Fick våran efterlängtade dotter för snart 6 månader sen, allt är frid och fröjd i våra liv, relativt nyligen blivit husägare,massor framtidsdrömmar, vi trivs helt enkelt med varandra och inget i vår relation är problem...förutom en sak, total avsaknad av lust till sex (för min del)
Kan inte påstå att jag någongång egentligen haft jättestor sex-lust, på något konstigt vis känns de inte som jag har ett stort behov av de, har mer behov av närhet & mys. Men under graviditet och efter att vår dotter föddes tar det alla rekord, har INGEN längtan efter sex, längtar däremot efter att känna lusten.
Min sambo vill ha sex, men är helt otroligt förstående (me tanke på att vi haft sex ENSTAKA gånger på nästan ett helt år, jag vet att de låter sjukt!)

Någon annan som känner igen sig? Tips på hur man ska väcka lusten igen? Älskar ju verkligen min sambo och önskar att jag kunde visa det även på det mer intima planet...

Mår bra förövrigt och kan inte komma på någon anledning till min nedsatta (eller rätare sagt...total avsaknad av lust)
tezzano
Nykomling

Re: Önskar jag ville ha sex, men lusten är som bortblåst!

Inläggav Strumpan » 18 okt 2010, 15:37

Jag känner igen mig!
Varken jag eller min man är i normala fall särskilt tokiga i sex faktiskt. Det funkar prima mellan lakanen, där är det inga problem alls, men vi är såna som kör med kvalitet istället för kvantitet ;) .

Nu när jag varit gravid och efter vi fått barnen så har humperiet minskat drastiskt. Maken är otroligt förstående och tjatar absolut inte, tack och lov. Jag (vi) är helt enkelt för trötta för att ta tag i saken och ju längre det går mellan mystilfällena desto mindre sugen och latare blir man ju. Liten ond cirkel det där.

Jag är en sån som helst vill ha lite ensamstund per dag då jag sitter helt själv och inte har någon som tar på mig och det blir ju på kvällen när man har små barn. Då har jag haft två gosiga busar som klängt på mig hela dagen och så vill jag bara få softa och ligga ifred.

Det viktiga tror jag är att inse att det är en kort period i ens liv som det blir lite torka på det sexuella planet. Jag och min man stressar inte upp oss över det utan vet att det kommer tillbaka när vi börjar komma ur den värsta bebisdimman.

Efter första dottern föddes kände jag mer press på mig att komma igång med kärlekslivet igen men det här gången vet jag att vi hinner mysa järnet snart nog ändå.

MEN för att komma igång med det hela så kanske man måste göra ett schema tex? Det låter ju dötrist men jag kan tänka mig att bara man kommer igång så brukar lusten kickas igång den med. Man får offra sig några tråkiga gånger för att det ska bli bättre igen.

Sen tror jag att en sund livsstil är bra. God nyttig mat, lite träning och frisk luft gör nog gott. (gissa vilken sorts mat jag äter, och hur mycket träning jag får just nu ;) ?). Sen är det viktigt att försöka ge varandra uppskattning på andra sätt också. Snälla kommentarer, en liten klapp i rumpan, många pussar och kramar och att man hjälps åt hemma.
Glöm inte att prata med varandra också och berätta hur ni känner!

Hoppas att det blir bättre snart :) !
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Återgå till Minskad/ökad sexlust