Öppen 2,5cm och blödde??

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Öppen 2,5cm och blödde??

Inläggav Jesc » 01 maj 2012, 20:59

Jag är i vecka 34 (33+5). För två dagar sedan fick jag en kraftig blödning och fick åka med ambulans till sjukhuset. Fick lite värkar som pågick i några timmar men som sedan avtog helt. De kunde inte konstatera vad blödningen berodde på men de kunde se att jag var öppen 2,5 cm.

Jag fick stanna för observation under natten och kom hem igår.

Idag gick min slempropp. Eller åtminstone vad jag tror var slemproppen. En STOR slemmig klump som var blodblandad. Eftersom att den var riktigt stor (större än en 5 krona) så antar jag att det var hela slemproppen.

Nu till min undran. Kommer förlossningen att sätta igång snart?

Jag har läst att slemproppen kan återbildas men kan den göra det när jag redan är öppen 2,5 cm?
Jesc
Nykomling

Re: Öppen 2,5cm och blödde??

Inläggav Vitlilja » 01 maj 2012, 21:03

Det är mycket möjligt att det sätter igång. Hade jag varit du hade jag ringt till förlossningen igen för att rådgöra med dem.

Förhoppningsvis stannar den lille inne ett par veckor till iaf :wink:
Alina född 20/1-11 <3
Vitlilja
Alltid online

BIM: 040912

Inläggav grodan » 02 maj 2012, 09:29

Ring in kan alltid vara bra med en extra koll, födde min dotter i v 36 och det gick perfekt :)
Bild
grodan
Alltid online

Inläggav L8i » 03 maj 2012, 11:09

Vad märkligt att dom bara släppte hem dig!
Födde min första son i 34+1, då blev jag inlagd direkt vattnet gick och fick stanna tills han var friskförklarad på neonatalen. Jobbig resa som tog sammanlagt 6 veckor.

Denna gången låg jag inlagd från 33+4-34+3 pga att förlsonningen satte igång och vi fick stoppa det gång på gång med injektioner av bricanyl. Fick även cortisonsprutor för bebisens lungmognad.

Man säger att lungmognaden inte är helt öärdig örrän v 35+0 och innan dess får man även åka in på neo istället för att stanna på bb, så det var både mitt och läkarnas delmål nr 1.
Nästa mål är 37+0, då är barnet fullgånget och du kan åka hem direkt efter förlossningen och behöver inte tilläggsmata och göra extra vägningar och liknande (om barnet mår bra såklart)

Hade jag varit du hade jag pratat med bm/förlossningen igen och bara vilat!! Varje dag gör stor skillnad för bebisen i magen!
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

Status: Mamma till Julian och Milian

Återgå till Förlossningen