Överraskningsbröllop

Planera ditt bröllop, här finns fler bröllopssugna!

Överraskningsbröllop

Inläggav walstalinda » 12 dec 2010, 13:42

Hej på er alla!

Kan tänka mig att det finns många visa och påhittiga människor där ute så nu tänkt jag be om lite tips och råd!

Det ligger till såhär..
Vi flyttar till hus i februari! Och jobbar vidare på barnfronten.
Nu saknas bara ett äktenskap.

Så nu planerar vi att gifta oss i sommar!
På midsommarafton närmare bestämt! Och vi kommer inte att berätta för någon att vi ska gifta oss utan vi har bara tänkt bjuda in till midsommarfest och för att folk inte ska bli misstänksamma (i och med att vi kommer vara ute i god tid med inbjudan) så tänker vi säga att vi tar inflyttningsfest och sambons 30 årsfest samtidigt!

Vi vill såklart komma undan så billigt som möjligt men ändå ha ett bröllop värt att minnas! Så kom med tips!!

Vi har tänkt grillfest/knytis i våran trädgård. Borgligt såklart.
Mer än så vet vi inte.

:D Är så lycklig....
Bild
walstalinda
Alltid online

Re: Överraskningsbröllop

Inläggav Ebba* » 01 apr 2011, 22:59

Precis ett sånt bröllop gick mina föräldrar på för inte så länge sen, vet inte om informationen fortfarande är av nytta, men jag berättar ändå.

Det var sedan länge planerat att de skulle ha en 80års fest (båda fyllde 40) och de har haft såna fester innan så ingen reagerade direkt på de. Dock reagerade mina föräldrar då killen i paret är min pappas bästa kompis, och när pappa och han pratade om festen i förväg sa pappa "Men vi har planer då" varpå han svarade "Men MATTIAS! Det går inte att ändra!! :O" vilket var lite konstigt för de hade ju inte, var han sagt, bokat någon lokal eller så. Så då började ju mamma och pappa spekulera :P

Hur som helst, de bor en bit utanför göteborg så för att alla skulle kunna dricka hade de hyr bussar som skulle gå från göteborg hem till dom, och sedan tillbaka på natten. Gästerna åker hem till dom där det är fint ordnat för fest. De hade köpt stora såna segelparasoll/solskydd och spänt över trädgården mellan olika träd och ställt ut så att man kunde sitta på kanten till en mur de har i trädgården.

Hur som helst möts gästerna av paret som står där i lite småfräcka partykläder och hälsar alla välkomna. När alla kommit och fått välkomstdrinkar går paret iväg för att ordna och brodern till hon som fyller år ställer sig och går igenom hur dagen/kvällen/natten är planerad.

Och rätt som det är kliver paret åter ut på gräsmattan! Fast i brudkläder :D
Hon hade en stilren '50tals klänning till sin fräcka partysminkning och han hade jeans med en snygg skjorta, slips och kavaj.

En sjökapten kommer fram för att viga paret (killen jobbar i reklambranschen så de vill väll ha de lite spaceat) och de vigs alltså hemma på gräsmattan :D

Sedan var det superfräkt för eftersom deras kompisar trodde de firade 40 så hade några gått ihop och köpt en helikopterfärd som present, men det var hemligt. Så lagom till att vigseln är över landar en svart helikopter på gräsmattan :P och det visste ju inte brudparet om, så alla deras bröllopsfoton har en sjökapten och en svart helikopter i bakgrunden.

Sedan fortsätter det med grillning, tårta och firande i sin enkelhet. Och de enda som höll tal var ju de få som visste. Typ brudens bror och någon till brudgummen.

Oj.. nu blev det lite långt, men om det är någonting du vill fråga så är det fritt fram, har säkert glömt att ta med någonting.

Lycka till!
Kramar Ebba*
Ebba*
Stammis

Inläggav walstalinda » 02 apr 2011, 12:29

Åhh vad härligt det lät :)

Vi har precis börjat planera. Beställt hindersprövning och vigselförrättare.

Känns som att det kommer bli svårt att hålla det hemligt när man ska försöka övertala alla att komma.

Men hur det än blir så gifter vi oss på midsommarafton! <3
Bild
walstalinda
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » 02 apr 2011, 16:03

Va roligt att ni planerar bröllop. Jag tycker det låter som att ni har en riktigt mysig plan för er stora överraskning och det enda som jag egentligen vill tipsa om två saker. Det första är (självklart beror det på vilken fest man vill ha såklart) att ha rikligt med fördrink så festen drar igång fort. Vi serverade snaps till förrätten och det var en höjdare! :) Kanske passar bra för er med med tanke på att det är midsommar. Mitt andra tips är att ha ett band som spelar. Det kan ju vara några kompisar som har ett band eller nåt sånt, men det är så kul med livemusik! Lycka till nu och grattis!
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Inläggav Ebba* » 03 apr 2011, 00:20

Va mysigt med midsommarafton, mina föräldrar gifte sig dagen innan midsommarafton. Dock infaller den ju olika varje år så ibland har de bröllopsdag på, ibland före och ibland efter. :)
Bra årstid tycker jag! Håller helt med grynet_å_jag om att det bör vara liveband! Men jag är själv musiker så det tycker jag om de flesta tillställningar :P

Lycka till med allt planerande!
Kramar
Ebba*
Stammis

Återgå till Bröllop