Övervikt.....

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Re: Övervikt.....

Inläggav Mala » 28 okt 2008, 20:14

Nu skulle jag vilja be er om en liten sak här ute på minbebis :P
Kan ni sparka mig i baken och ge mig lite tips på mat och andra saker som kan va bra att ha när man vill tappa lite kilon.. kanske peppa varandra på nått sätt.. kanske svårt att göra över nätet men kanske hjälper lite bara att veta att vi är några som försöker.. Ska köpa kort på nautilus på måndag och sen ska jag se till o börja träna 3ggr i veckan MINST när jag saknat motivation får jag väl gå in här så får ni väl sparka till mig via skärmen eller nått.. Det bästa är ju att man får en gratis kostrådgivnig.. kanske man kan få lite tips och idder..funderar även att fortsätta ha det 1-2ggr i månaden för då vet jag att någon kommer ha koll på mig.. då måste jag ju hålla igen på fredags o lördags godis :P Knäppt att man behöver en polis för att ta tag i sitt liv.. men nu har jag bestämt mig!! jag ska ändra mitt liv.. inte bara med att försöka få ett litet plus utan oxå ändra min kropp så jag blir nöjd igen!
Oj va långt det blev.. men kände att jag behövde skriva av mig lite heheh
Mala
Alltid online

BF: 120518
Bor: Ankarsrum
Status: Melvin blir snart storebror <3

Inläggav tesen82 » 28 okt 2008, 20:33

Mala hehe ja jag kan väl sparka dig i baken både här o i verkliga livet :lol: Bra att du bestämt dig då klarar man ju av det....

Jag var duktig o tränade här hemma i 40 min trots att jag e förkyld.. ska ´köra ett till pass imorgon.. nån skillnad måste det ju göra tycker jag.. =0)

Kram
Användarvisningsbild
tesen82
Alltid online

Inläggav Mala » 28 okt 2008, 20:45

Tesen82- tycker jag låter som en bra ide =)
jo klart det kommer göra skillnad.. bara man gör nått anorlunda än ligger i soffan måste ju va bra hehe :P
Ja nu ska jag ta tag i mitt liv!! Jag börjar efter helgen eftersom jag inte e helt frisk än och sen i helgen ska vi på 1års kalas med kakor och tårta :P
Men måndag blir det träningskort så ses vi ju på kvällen o njuter av PB =)
Köp nått nyttigt och gott helst nått som gör att jag blir på tjocken oxå hehe :P
vi kanske ska träffas lite tidigare o äta en sallad el nått..
Mala
Alltid online

Inläggav Smulaa » 03 nov 2008, 14:56

Vad är Glandin 25 och Apiforce? Har aldrig hört talas om det...

Men ser nu att jätte många tydligen blivit gravida av att äta det.. Är det bara en myt eller fungerar det verkligen??? :)
Smulaa
Nykomling

Inläggav Mala » 03 nov 2008, 18:19

det är nått slemlösande tror jag.. har ingen aning inte prövat själv
Mala
Alltid online

Inläggav Ållebålle » 03 nov 2008, 22:14

Hej, fick xenical utskrivet att läkaren idag, typ något som ska göra så att kroppen inte har upp lika mycket fett och om man äter för mycket fett så måste man på toa ganska fort om jag fattat rätt, har inte hämtat ut medicinen än, men tänkte bara höra om det är någon mer här som ätit det???
Användarvisningsbild
Ållebålle
Alltid online

BF: 090826

Inläggav billan72 » 04 nov 2008, 10:50

Jag har ätit glandin och blev gravid första försöket med det fast det var vårt 4:e försök totalt. Glandin gör så att slemhinnorna blir tjockare och ägget ska fastna lättare! Prova...... det är ju värt det!! Det fungerade på mig!!
Jag tog två tabletter från mensens förta dag fram till äl och efter Äl var över så tog jag en om dagen till BIM, nu äter jag det inte eftersom jag plussat redan!!

Jag har ju också en övervikt ca 15 kg och det är ju det som jag är mest orolig över nu under graviditeten att jag eller bebisen ska få några komplikationer! :oops:
Jag ska försöka vara så duktig jag kan och äta nyttigt och röra på mig!!
Ska nu före lunch ta en promenad på ca 40 min tänkte jag, man har ju friskvårdstimme. Sen tränar barnen 4 gånger i veckan och då ska jag banne mig ta en promenad.
Jag försöker äta lite enligt LCHF fast inte slaviskt!
Men det är ju inte fettet som gör att vi blir feta det är sockret! Så det tycker jag stämmer.
Jag få nog ta och dra ner på godisätandet i helgen!! Hemskt att det ska vara så gott!!
Vilken slav man är!! :evil:
Bild

Bild

Bild

Änglabarn januari 2009.
billan72
Stammis

Inläggav HelloKitty » 04 nov 2008, 10:53

jag blev också gravid när jag knapra två glandin om dagen fram till bim :D och jag slutade med p-pillerna i januari!
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav Miss Anna » 04 nov 2008, 11:01

Ett bra tips för att komma iform på ett skonsamt sätt är långa promenader (minst 1h) och cykelturer (minst 30 min). Det är skonsamt, men väldigt effektivt.

Jag har inte själv problem med övervikt, men gick upp 5 kg väldigt snabbt en sommar för några år sedan och ville bli av med dem till hösten. Det gick jättesnabbt tack vare promenader och cykelturer. Givetvis bör man äta nyttigt och slopa sockret. När man väl kommit igång kan man öka träningen med styrketräning, löpning osv, men det är mer påfrestande för kroppen, så där ska man vara försiktig i början.

Lycka till alla!
Bild
Användarvisningsbild
Miss Anna
Alltid online

Inläggav Smulaa » 04 nov 2008, 15:02

Ållebålle: Min syster äter xenical pga. hennes övervikt men hon har nu gått ner 9kg på 2 månader :) Det gäller att äta rätt sorts mat då du äter dom för annars får du diare och måste springa på toa hela tiden :P inte roligt kan jag tänka mig! hehe..
Men dom verkar hjälpa mot övervikt iaf.
Smulaa
Nykomling

FöregåendeNästa

Återgå till Bli gravid