Övervikt.....

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Re: Övervikt.....

Inläggav Smulaa » 04 nov 2008, 15:12

Okej det kanske är värt att göra ett försök med Glandin då man gått ner i vikt lite. Har lagt det här med bäbis på hyllan en liten liten stund så man får koncetrera sig på enbart vikten. Har Börjat med Cambridge för att det ska gå fort och smidigt 8kg redan första veckan men det var ju mest vätska och mitt mål är att gå ner 30kg innan någon gradivitet. Så jag är ungefär 3 månader bort får hoppas att den tiden går fort :) Men jag har sådan övervikt så jag skulle aldrig palla att gå bära på någon stor mage som jag ser ut nu :( men snart så ;) Sen får man öka på med vanlig nyttig mat eftersom då man slutar med cambridge för att försöka hålla vikten. föresten med tanke på vikt vad är det mest normala att gå upp under en gradivitet? tänkte för min syster gick upp 32kg med sin dotter och det tycker jag låter rätt mycket... eller?? Med tanke på att Amina bara var 46cm och vägde 2352gram.

Men vart finns Glandin att köpa? Hur många ska man ta? Det finns ingen risk att mens och sådant blir konstig och oregelbunden av den?
Smulaa
Nykomling

Inläggav chigak » 06 nov 2008, 01:07

Usch det känns så jobbigt nu. Jag har verkligen slarvat med maten och inte motionerat så mycket jag borde. Men jag känner samtidigt att jag verkligen måste ta tag i det nu. Jag mår inte bra längre. Så nu ska jag sätta igång igen...... Vill ju så gärna ha en liten bebis och kan det hjälpa till att jag går ner så borde det ju vara enkelt att ta tag i det, men ändå känns det så svårt. :cry:
Bild BildBild
Användarvisningsbild
chigak
Alltid online

Inläggav Dannie » 13 nov 2008, 00:55

Pepp, pepp på er!

Jag är också inne i en svacka. Det är nästan så att jag måste börja ta i ännu mer... Vet inte om det fungerar rent praktiskt men nu är det mindre än två månader kvar innan bebbeverkstad för vår del och jag vill verkligen gå ner.

Samtidigt så vill man ju inte äta mindre eller träna mer än vad man kan klara av resten av livet heller eftersom att man väldigt lätt går upp i vikt igen om man glömmer av sig...

Varför ska det vara så svårt??

Någon som testat någon snabbkur? Jag tränar redan men det ger inget alls just nu.
Jag behöver lite snabba resultat...
Nr 1: Född 2010

Nr 2: BF: 2016-04-13
Dannie
Alltid online

BF: 160413

Inläggav ollasulrika » 13 nov 2008, 02:07

Dannie: Jag är oxå i behov av att gå ner, har nu återigen tagit upp min GI-diet... som funkar hur bra som helst. MAn äter juh gott,är mätt hela tiden å mår toppen. Jag hoppas på att gå ner en hel del nu eftersom jag å min sambo försöker att få barn.
Testa GI... e bara att kolla på nätet efter recept om du är osäker.

Jag körde igång min kickstart i måndags efter att ha gått upp ytterligare ett par kilo under förra veckan då det blev massa onyttigheter för ja fyllde 30. Å resultatet i morse visade 2 kg ner.

Lycka till... bara fråga om du undrar över nåt...

Kram kram
ollasulrika
Stammis

Bor: Skepplanda

Inläggav Jag » 13 nov 2008, 02:15

Hej.

Jag själv har ingen övervikt utan ligger snarare på undervikt enligt BMI..
Men jag har i alla tider haft svårt att gå upp i vikt istället, så jag förstår er till viss del.

Har läst hela tråden faktiskt och blev glatt överaskad!
Tycker det är starkt av er att vilja gå ner i vikt innan bebis just med tanke på komplikationer pga övervikt.
Och tycker ni är starka som KÄMPAR!!

Dessutom vill jag ge lite pepp och så.

Den kuren vissa talar om här som heter LCHF Är toppen bra!
Jag har inte själv testat den MEN den ska fungera åt båda hållen OCH man kan äta den ALLTID, gravid som icke gravid genom hela livet.
Min stora syster (som har extra kilon) har testat massa olika kurer, men detta är första gången något funkat på henne!
Hon följer den slaviskt men har inga problem med att göra det heller!
Hon tycker det är gott och hon mår såå mycket bättre av den än något annat!
Hon har fibromyalgi, är laktos intolerant och har en allmänt kass kropp, men hon har aldrig mått så bra som hon gör nu!
Så jag vet att hon starkt rekomenderar den och då tänker jag göra det samma!
Man blir mätt, behöver inte vara orolig över att ha äkta vispgrädde i såsen (snarare bra hehe) Och ändå går man ner i vikt.
Hon kan äta en bit choklad oxå ibland.'

Och som någon tidigare skrev, det är inte fettet som gör att man går upp i vikt, det är sockret!

Jag kommer för första gången i mitt liv gå över 55 kilos strecket (dock inte gjort det än..:roll: ) och är jätte nöjd över detta :D Så att vara gravid är toppen!

lycka till tjejer, jag hejar på! :roll:
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

Inläggav Jag » 13 nov 2008, 02:16

Shit!!
Sista rullande ögon hamnade helt fel!!!!
Låtsas inte om den snälla!
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

Inläggav Dannie » 13 nov 2008, 23:25

Jag: Du vet att man kan ändra sina inlägg efter att man publicerat dem. :D
Bara så att du vet!
Tack för förslaget ang LCHF. Jag vet att det många gånger är så att folk som försöker gå ner i vikt äter för lite fett. Det är så svårt att lära om bara. :) Och framför allt ta reda på vad som är bra fett.

Kanske får bli så att man testar det istället. :)
Nr 1: Född 2010

Nr 2: BF: 2016-04-13
Dannie
Alltid online

BF: 160413

Inläggav ollasulrika » 14 nov 2008, 17:51

Jag har nu käkat GI-mat sedan i måndags å i morse när jag kollade så visade vågen minus 3,3 kg.... funkar verkligen otroligt bra å jag e mätt hela tiden.
Nu ska jag inte ge mej utan ska klara den nedgång jag behöver ...

Kämpa på alla å hoppas ni får dom resultat ni e ute efter... å självklart att det slutar med en bebis :D

Kram på er tjejer...
ollasulrika
Stammis

Bor: Skepplanda

Inläggav Mala » 15 nov 2008, 02:31

åhhh va roligt grattis grattis kämpa på =)
själv har jag inte vägt mig o vågar inte direkt heller,, ikväll har vi haft folk här på middag o då blev det ett glas julmust o chips även om jag inte åt så mycke får man ju dåligt samvete,, blir galen på mig själv...
imorgon e jag ledig så då ska jag dra ut min kille på promenad!!!
sparkar mig själv i rumpan o plockar fram träningskläder som ska användas när man vaknar imorgon...
Mala
Alltid online

BF: 120518
Bor: Ankarsrum
Status: Melvin blir snart storebror <3

Inläggav tesen82 » 15 nov 2008, 18:12

ollasulrika.. åh grattis vad bra =0) förtsätt kämpa ..

Mala men det var ju iaf bra att du kunde hejda dig.. varit ute på promenad än??

Själv så har jag jobbat hela dagen.. ska laga nån bra nyttig mat o gå med hundarna ..
Användarvisningsbild
tesen82
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Bli gravid