Annons:

Övervikt.....

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Re: Övervikt.....

Inläggav Dannie » 19 nov 2008, 00:27

chigak skrev:Dannie: får jag frågs hur du äter? Själv har jag nämligen börjat äta enligt lchf. Lågkolhydrathögfett. Man tar bort nästan alla kolhydrater och ätersig mätt på fett och protein. Man går ner i vikt genom att äta så här och man kan äta så mycket man vill så att man blir mätt. Och det är jättegod mat. T.ex stekt karré med gräddsås ( gjord på vispgrädde) . Jag tror verkligen på detta även om jag själv precis börjat, men min mamma och min styvbrors sambo har båda gått ner i vikt med denna dieten och mår mycket bättre. Det finns många övriga hälsovinster med det förutom vikten. Man minskar risken för diabetes och hjärt-kärl sjukdomar bla. För mig känns detta som nåt jag kan klara att hålla mig till då jag får äta god mat och äta mig mätt. Ville bara berätta för dig som ett tips.
kramiz maria

Ja, jag har hört om det. Det var någon som tipsade om det tidigare här i den här tråden tror jag. Men kolhydrater finns ju i så mycket så jag skulle behöva ställa om helt och hållet. Egentligen så innebär inte det jättestora problem mer än vid frukosten men det känns så svårt.
Samtidigt så vill jag gå ner i vikt på ett sätt som inte gör att jag går upp allt igen efteråt. Jag vill äta på ett sätt som jag kan äta på sedan också.

Jag vill kunna äta enligt tallriksmodellen och kunna gå ner i vikt samtidigt.

Tack för tipset iaf! Vet du något om nån bok som handlar om det här som man kan köpa? Med recept och sånt kanske.
Nr 1: Född 2010

Nr 2: BF: 2016-04-13
Dannie
Alltid online

BF: 160413

Inläggav Dannie » 19 nov 2008, 00:36

Linakih skrev:Är också överviktig (bmi på drygt 29) men folk tror inte på mig när jag säger det för jag är ganska "grov" i kroppen ändå.
Min man och jag ska börja försöka nästa vecka efter att jag har tagit ut min p-stav. Jag är jätteorolig för att bli illa behandlad av barnmorskan pga min övervikt och det förtar nästan glädjen för mig. Men det är bara att hoppas på en klok bm som inte bara ser till vikten.
Fortsätter gärna att prata med dig! Vi får hålla tummarna för att vi blir gravida snart!

Jag förstår din oro... Försök att se bm som ett stöd. Jag hoppas att jag kan få det av barnmorskan för att slippa gå upp för mycket i vikt. Dels för att jag vet hur svårt det är att gå ner i vikt och dels för att jag inte mår bra av att väga för mycket. Mitt bmi ligger på över 30 idag men jag vet också att man inte ska stirra sig blind på det. Det säger inte så mycket alla gånger.
Jag tycker inte att jag är jättetjock även om mitt bmi påstår det.

Hoppas att det går bra för er med verkstaden! Det blir vår tur om först 1-2 månader.
Jag hoppas att jag lyckas gå ner iaf ngr kilon till dess.
Nr 1: Född 2010

Nr 2: BF: 2016-04-13
Dannie
Alltid online

BF: 160413

Inläggav chigak » 19 nov 2008, 00:37

Dannie: LCHF är inget du äter ett tag utan det är något man kan fortsätta med hela livet. För som med allt annat är det ju så att man går upp igen om man återgår till sina gamla vanor. Det finns flera bra böcker. En som jag tycker är kanon är : GI-noll av Sten Sture Skaldeman. Den innehåller både goda råd och fakta men även många goda recept. Skaldeman har skrivit flera böcker han har även en hemsida: skaldeman.se

En bra sajt på nätet är kolhydrater.ifokus.se där kan man få hjälp och råd av andra som har ätit enligt lchf länge.

Det finns även en läkare som skrivit böcker, hon heter Annika Dahlqvist kommer dock inte på vad dem heter men det går ju att söka upp på nätet.
Bild BildBild
Användarvisningsbild
chigak
Alltid online

Inläggav stt551 » 17 dec 2014, 09:28

Bantningspiller Thermacuts http://track.thermacuts.se/product/Ther ... d=advandec Jag förlorade 13 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.
stt551
Nykomling

Inläggav mrsjallow » 06 sep 2016, 18:33

hej , har cirka 30+ och vill INTE gå upp mer. JAg har gått ner en hel del, kör kcal och det kan man köra hela grav. med.
mrsjallow
Nykomling

Föregående

Återgå till Bli gravid
Annons: