chigak skrev:Dannie: får jag frågs hur du äter? Själv har jag nämligen börjat äta enligt lchf. Lågkolhydrathögfett. Man tar bort nästan alla kolhydrater och ätersig mätt på fett och protein. Man går ner i vikt genom att äta så här och man kan äta så mycket man vill så att man blir mätt. Och det är jättegod mat. T.ex stekt karré med gräddsås ( gjord på vispgrädde) . Jag tror verkligen på detta även om jag själv precis börjat, men min mamma och min styvbrors sambo har båda gått ner i vikt med denna dieten och mår mycket bättre. Det finns många övriga hälsovinster med det förutom vikten. Man minskar risken för diabetes och hjärt-kärl sjukdomar bla. För mig känns detta som nåt jag kan klara att hålla mig till då jag får äta god mat och äta mig mätt. Ville bara berätta för dig som ett tips.
kramiz maria
Ja, jag har hört om det. Det var någon som tipsade om det tidigare här i den här tråden tror jag. Men kolhydrater finns ju i så mycket så jag skulle behöva ställa om helt och hållet. Egentligen så innebär inte det jättestora problem mer än vid frukosten men det känns så svårt.
Samtidigt så vill jag gå ner i vikt på ett sätt som inte gör att jag går upp allt igen efteråt. Jag vill äta på ett sätt som jag kan äta på sedan också.
Jag vill kunna äta enligt tallriksmodellen och kunna gå ner i vikt samtidigt.
Tack för tipset iaf! Vet du något om nån bok som handlar om det här som man kan köpa? Med recept och sånt kanske.