Ofostrig graviditet, missfall eller vad?

Nytt försök efter missfall.

Ofostrig graviditet, missfall eller vad?

Inläggav sthlm29 » 01 jan 2014, 16:58

Hej

Blev gravida på första försöket, lyckan var total. Visade "Gravid 1 - 2 v" och det såg vi för 3 veckor sedan. 2 veckor har varit som att flyga på moln men inte sista veckan. Fick först en rosa ljuuuus flytning på toalettpappret och sedan brunt. Ringde vårdguiden som mot min förvåning tycket jag skulle åka in.

Första besöket såg det bara hinnsäck /ingen gulesäck eller foster. Såg ut som jag var mindre gången än vad jag trott, runt 4 veckor. Tar HCGprov.

En annan läkare ringer då HCG inte var så högt det borde. Hon vill kontrollera mig, åkter in igen. Hon ser också bara en hinnsäck och säger att det lutar åt att det inte är en "vanlig graviditet", de var oroliga för utomkvedshavandeskap men hon tyckte det såg ut som att hinnsäcken låg rätt.

Åker in igen, 2 dagar, då det är mer rött blod nu men fort. åt det bruna hållet. De ser ännu inget, men denna gång har HCG höjts till nästan den dubbla och hinnsäcken vuxit. De vill träffa mig om 2 dagar igen.

Åker in, 4e gången, samma sak denna gång. HCG höjts till det dubbla + lite växt hinnsäck. Men ser inget foster, alla BM säger att det lutar åt ej vanlig graviditet men de har stooora marginaler och måste vara 100% säkra innan de ger ett uttalande. De berättade att det finns fall där de sagt att det är ett missfall men har haft fel. Tänker för mig själv att "Ja...det har väl hänt 1 på 50.000, mina chanser är inte stora".

Nu ska jag jobba imorgon, asrädd för att MA på jobbet =( Har ömma bröst men mer som en mesvärk nu. Kommer rött när jag kissar men inte hela tiden.

Livmodertappen var stängd när BM kollade och som svar på varför jag blödde var "Ibland blöder vissa under sin graviditet, det är bara så".

Ska tillbaka om 6 dagar, då borde jag vara i vecka 9 (7 veckor fullgången gravidtet). Hoppas de kan ge ett definitivt svar..

Fan det här suger... spec när jag tror vissa damer på jobbet säkert misstänker att jag är gravid. En del har ju gjort uttalanden länge då jag är i den "åldern" samt köpt lgh och bil för ett tag sedan. Tycker det kommer bli väldigt jobbigt om detta fortsätter.

Min fråga är..är det någon som varit med om samma sak?

Hade varit SÅÅ glad om någon svarade mig, det hade gjort min dag.

Tack snälla!
sthlm29
Nykomling

Re: Ofostrig graviditet, missfall eller vad?

Inläggav Tatyana » 03 feb 2014, 08:44

När jag väntade vår första dotter fick jag på första vul veta att dom bara såg en tom hinnsäck fast jag var i vecka 7, så jag skulle förbereda mig på att det var ett missfall. Dom tog ett hcg-prov och jag fick komma tillbaka några dagar senare och göra ett nytt test. Det testet visade att hcg hade höjts, så det pekade på att det ändå var en normal graviditet. två veckor senare fick jag komma på vul igen och då såg vi ett foster med tickande hjärta. Ibland kan det vara svårt att se någon om det är för tidigt. Jag fick även en störtblödning i vecka 9 och satt på gynakuten med blodet rinnande, men bebisen mådde bra. Det var ett blodkärl som brustit. Jag hade även mörka flytningar och fick blodstrimmor ibland, men fick höra att slemhinnorna är känsliga när man är gravid. Så det kan gå bra trots att det känns hopplöst. Hoppas att du får se ett litet foster på nästa vul.
ma 24/8-2009 v.8
ofostrig graviditet 19/1-2010 v.8
dotter född 27/12 -2010
dotter född 20/10-2012

Bild
Användarvisningsbild
Tatyana
Alltid online

BF: 121022
Status: Mamma

Återgå till Gravid efter missfall
Annons: