Oktober mammor 2010

Re: Oktober mammor 2010

Inläggav Magda84 » 29 sep 2010, 16:27

smulan, vår hund är en liten en, shih tzu-tibbe blandnining så han tar inte så stor plats, vilket är bra för det gör ju jag numera :) ja eller ännu mer nu än förut iaf. Soffa o film är det här med, det är soligt väder här så jag skulle hellre promenera med vovven men det får sambon njuta av medans jag ligger här vilar.

Skönt att bara slappa egentligen, men när man inte får annat är det inte så roligt...nu orkar jag ju inte mycket annat helller men ändå. Är det för tidigt att börja med julkorten!?! (jag brukar göra egna o iår ska vi sätta kort på bebis i dem men framsidan vill jag göra själv)

Nikkilili, var glad sålänge du orkar boa, önskar att jag inte skjutit upp massa för att ha nåt att göra senare...finns massa som skulle behöva göras, eller iaf massa som jag skulle vilja göra. Men unna dig och slå ner röven ibland oxå, vila är skönt och behövligt :)
Magda84
Alltid online

Status: mamma till underbara Nora

Inläggav succubusan » 29 sep 2010, 17:12

Jag känner mig mer och mer trött i kroppen och ja trött i huvudtaget, sover dåligt på nätterna så jag sover alltid nån timme på dagen men det hjälper inte...vill vara utvilad till förlossningen men just nu känns det svårt då jag sover så dåligt... :(

Annars då? Funderar på om bitar av slemproppen gick i går efter vi haft sex..det satt klumpar (ursäkta ärligheten) på killens...efteråt..som kändes som stearin???...dvs inte flytningar och inte sperma..helt kritvitt..slemproppen kan ju tydligen se ut hur som helst i färg, konsistens och falla bort i bitar så kanske? Jag vill ha the real deal..så man VET att den gått..men men man får väl vara glad över det illa hehe..

I morgon BM tid för hinnsvepning om hon kommer åt..var ju så extremt stängd i fredags...sen tid hos förlossningsläkaren på måndag. :)
Bild
succubusan
Alltid online

Inläggav nikkilili » 29 sep 2010, 20:19

jag tror min slempropp har släppt lite i omgångar också. men som sagt, hur ska man veta att det inte bara är flytningar? :roll:
Användarvisningsbild
nikkilili
Alltid online

Inläggav Magda84 » 29 sep 2010, 20:34

Slemproppen är ju lite av ett mysterium, min såg ut som en storklump tapetklister (om det nu var den, men det antar jag)

Succubusan, lycka till hos BM imorn!
Magda84
Alltid online

Inläggav succubusan » 30 sep 2010, 10:36

Kom precis hem från BM.. hon försökte göra hinnsvepning men kom inte åt..men the good news is att hon sade att livmodertappen var lite mjuk och hon fick in ett finger..i fredags var jag ju stängd som en mussla, bra det. :D :D

Livmodertappen var böjd bakåt fortfarande (den åker framåt innan förlossningen) så hon fick dra fram den och fy fan det gjorde ont på ett super konstigt sätt...först vart det en pirrande skum känsla i ryggen..så jag fnissade lite men sen aj aj.. inte alls skönt..huua..

Får se om det händer nått av detta..man vet aldrig. Mera sex var hennes tips :)
Bild
succubusan
Alltid online

Inläggav Magda84 » 30 sep 2010, 16:11

Succubusan, men vad skönt att det går framåt :D
Ja sex verkar ju funka för er så varför inte, go for it.
Läkaren jag träffa igår sa nåt om att han ursäkat att det kändes obehagligt men han höll på att peta fram för att känna bättre...undrar om det var så att han peta fram min livmodertapp då eller vad kan han ha menat? obehagligt till tusen var det iaf för jag blev helt svettig.

Ja hörrni imorn är det oktober...får se om det hinner bli nån mer september bebis eller om vi hamnar i oktober eller november vi som fortfarande har våra små i magarna. Är helt säker på att vi får en oktoberbebis iaf, frågan är bara när i oktober :roll:
Magda84
Alltid online

Inläggav succubusan » 30 sep 2010, 16:26

Magda84 skrev:Succubusan, men vad skönt att det går framåt :D
Ja sex verkar ju funka för er så varför inte, go for it.
Läkaren jag träffa igår sa nåt om att han ursäkat att det kändes obehagligt men han höll på att peta fram för att känna bättre...undrar om det var så att han peta fram min livmodertapp då eller vad kan han ha menat? obehagligt till tusen var det iaf för jag blev helt svettig.

Ja hörrni imorn är det oktober...får se om det hinner bli nån mer september bebis eller om vi hamnar i oktober eller november vi som fortfarande har våra små i magarna. Är helt säker på att vi får en oktoberbebis iaf, frågan är bara när i oktober :roll:

Mycket möjligt att det var din tapp..BM drog fram min och ja aj som fan. Den är runt 4 cm tror jag och pekar bakåt så hon drog fram den...den ska ju lägga sig framåt när det börjar bli dags som jag förstod det.

Har nu gått 7 timmar sen vi var där och det enda jag känner är att foglossningen, precis som efter läkaren i fredags, är mycket värre..kanske för att jag spände mig eller att dom var ganska hårdhänta?

Ja får inte jag en okt bebis blir jag nog galen :lol:
Bild
succubusan
Alltid online

Inläggav Santje » 30 sep 2010, 17:17

Tycker det är ett litet fördel med att vi väntar barn i början av oktober. Jag var först beräknad till 27 sep men efter UL blev det 1 okt. Jag har därför alltid tänkt att jag ska ha barn i oktober. Hade BF fortfarande varit 27 sep hade jag varit mycket mera otålig tror jag. Känns faktiskt helt galet att imorgon redan är min BF. Känner mig redo att få barn men samtidigt känns det helt overkligt.

Tror faktiskt att människor runtomkring mig är mera nervösa än jag själv ar. Framförallt de som redan har fått barn. Usch, de vet ju hur det är. Känner ni igen det?

Har mått ganska illa sista kvällarna. Och har lite förvärkar idag. Det är så olika för varje mamma hur förlossningen startar och framförallt hur perioden innan det ser ut. Möjligen betyder mina förvärkar att det inte är långt kvar, men lika möjligt är att jag få vänta två veckor till!

Succubussan: jag har inte riktig förstått, varför får du en hinnsvepning? Låter väldigt obekväm.
Santje
Stammis

BF: 101001

Inläggav elinelin » 30 sep 2010, 18:01

Hej hej allesammans..!
Jag kommer nu lite smygande över till er. Beräknad födsel den 23:e september men lillen har fortfarande inte velat titta ut och september är ju snart slut.
Så med största sannorlikhet blir ju detta en oktober bebis..!! :)
BildMake a pregnancy ticker

MF 31/7-09 V5
MF 22/11-09 V5
elinelin
Alltid online

Inläggav succubusan » 30 sep 2010, 18:04

Santje skrev:Tycker det är ett litet fördel med att vi väntar barn i början av oktober. Jag var först beräknad till 27 sep men efter UL blev det 1 okt. Jag har därför alltid tänkt att jag ska ha barn i oktober. Hade BF fortfarande varit 27 sep hade jag varit mycket mera otålig tror jag. Känns faktiskt helt galet att imorgon redan är min BF. Känner mig redo att få barn men samtidigt känns det helt overkligt.

Tror faktiskt att människor runtomkring mig är mera nervösa än jag själv ar. Framförallt de som redan har fått barn. Usch, de vet ju hur det är. Känner ni igen det?

Har mått ganska illa sista kvällarna. Och har lite förvärkar idag. Det är så olika för varje mamma hur förlossningen startar och framförallt hur perioden innan det ser ut. Möjligen betyder mina förvärkar att det inte är långt kvar, men lika möjligt är att jag få vänta två veckor till!

Succubussan: jag har inte riktig förstått, varför får du en hinnsvepning? Låter väldigt obekväm.

För att försöka få igång förlossningen... :)
Bild
succubusan
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Oktobermammor 2010
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()