Annons:

Oktobermammorna 2012

Här träffar du andra som blev föräldrar i oktober 2012.

Re: Oktobermammorna 2012

Inläggav Ducksie » 24 jan 2013, 11:55

Jag kom precis på att det är torsdag idag, inte fredag som jag trott hela morgonen.

Jag åkte och tränade handboll för första gången sen jag födde! Det var roligt, men jag kände mig klart långsammare i benen än förut. Dessutom gjorde vi några styrkeövningar till en början och jag fick avbryta vissa övningar för att undvika kramp. Jag har en lång väg kvar om jag ska tillbaka i samma skick som jag var innan graviditeten! Muskelvärken är på intågande men jag tror inte den slagit till för fullt än. Få se om jag kan röra mig imorgon!

Jag har börjat gå på mammayoga med Amelie :) Det är kul, jag fick en kurs på 6 ggr i julklapp. Största delen av tiden koncentrerar vi oss på de muskler som töjts ut och försvagats under graviditeten så det är inte väldigt ansträngande alls. Jag hade trott att man skulle ha bebisen med i de flesta övningarna, men så är det tyvärr inte. Amelie blir uttråkad av att ligga på golvet och stirra i taket så jag får ofta plocka upp henne och kommer inte åt att slappna av i axlarna som jag borde, men utgångspunkten för kursen är att man gör så mycket man kan och ifall barnet t.ex. blir hungrigt så kan man amma mitt under timmen.

Jag tror Amelie börjar vara förbi koliken. Hon är nu nöjd på förmiddagarna (som nu då hon ligger på golvet och sprattlar) och jag kan t.o.m. ha henne att sitta i sittern så att jag själv får nånting gjort. Det gick inte för sig för bara en vecka sen då hon hela tiden skulle vara i famnen. Nu har hon börjat öva på att vända sig, och hon har t.o.m. satt sig upp i min fästmans famn när hon drog ihop sig som en räka med fart! Det är klart att hans famn hjälpte till men vi blev nog ganska häpna ändå! Stora flickan :D

Trots att tösen håller upp sitt huvud väldigt fint själv tror de flesta att hon är yngre än hon är. När hon vägdes och mättes på rådgivningen vid 3 mån var hon 5330 g och 57,4 cm.

Hur är det med er alla och era små?
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Ducksie
Alltid online

Re: Oktobermammorna 2012

Inläggav marietrulsson » 23 okt 2015, 13:12

Bara för att ni är Oktobermammorna måste jag kommentera med att ni borde köpa festliga oktoberfestkläder. Det kan vara lite häftigt till rätt tillfälle. Min mamma köpte lite sånt till mig när jag var liten och jag lämnar härmed vidare idéen.

Sidan här nere är en bra inspirationskälla och urvalet rätt brett. Bara för tillfället att ni gillar förslaget. :wink:

www.krueger-dirndl.de/en
marietrulsson
Nykomling

Föregående

Återgå till Oktoberbarn 2012
Annons: