Oktobermammorna 2012

Här träffar du andra som blev föräldrar i oktober 2012.

Re: Oktobermammorna 2012

Inläggav Delfinen » 23 mar 2012, 18:35

Hej. Jag fick en blödning inatt igen, så jag ringde till mvc men de hade ingen doktor där idag. istället fick jag åka in till gynakuten. Fick vänta i 2 timmar, men det kändes helt okej med tanke på att det stod på en skyllt att man kunde få vänta 6-8 timmar.
Hur som helst så såg allt bra ut den här gången oxå. fick tom se den lilla bebben sprattla.
Det känns ju jättebra att allt var bra, men det är väldigt jobbigt psykiskt att blöda. man är orolig varenda gång och man kan ju inte göra ultraljud hela tiden.
Jag skulle egentligen jobbat i helgen, men ska va hemma och ta det lugnt istället. känns skönt!
Bild
Bild
Delfinen
Alltid online

Inläggav paradajz » 23 mar 2012, 20:10

Tatyana: Ja, jag hoppas ju att det bara är för att det "spökveckor", lästa om det på nätet och det verkar ju ganska vanligt. Det är mitt första barn så jag har ju ingen aning. Det känns bara så konstigt när det helt plötsligt inte känns något alls...

Men det visar sig väl på tisdag på Kub-testet. Håll tummarna!

Delfinen: Skönt att det inte var något allvarligt, förstår att du blir orolig när du blöder :/ Hoppas du får en skön och lugn helg nu då :)
MA v 13 (9+3) Mars 2012
MF v 7 (6+5) Oktober 2012
MF v 6 (5+1) Januari 2013
Missfallsutredning gjord i januari 2013 u a

Äntligen! Emma föddes den 3:e februari 2014 ♥
paradajz
Alltid online

Inläggav emiliajohansson94 » 23 mar 2012, 22:31

hej, Jag väntar också mitt barn runt oktober.
jag är på vecka 13 men är endå otroligt orolig eftersom jag inte gått upp något i vikt , jag har haft jätte stora problem att äta men har endå tvingat i mig ,

är de normalt?
sedan undrar jag om någon vet hur magen börjar vääxa? :?

svara gärna någon
/Emilia :oops: :D
emiliajohansson94
Nykomling

Inläggav Tatyana » 25 mar 2012, 07:57

Jag är i vecka 11 och har inte gått upp ett gram. Det är olika när man börjar gå upp i vikt.
När jag väntade min dotter syntes det inte i vecka 17 att jag var gravid, så då kom min mage väldigt sent. Var först efter vecka 20 som man kunde börja se en liten mage. Nu har min mage redan börjat svullna upp, men är nog för att det är andra barnet, och ganska tätt inpå så magmusklerna är redan delade.
ma 24/8-2009 v.8
ofostrig graviditet 19/1-2010 v.8
dotter född 27/12 -2010
dotter född 20/10-2012

Bild
Användarvisningsbild
Tatyana
Alltid online

BF: 121022
Status: Mamma

Inläggav **Elin** » 25 mar 2012, 12:30

Emilia jag tror inte att det är någon fara som Tatyana säger. Alla graviditeter är ju olika och det står ju både här och var att om man haft svårt att få i sig mat kan man till och med ha gått ner i vikt utan att det är någon fara.
Jag är i v. 13 och har gått upp ungefär 3 kg, vilket står att är helt normalt att ha ökat. Känns ändå mycket när lill*n där inne är så lätt fortfarande. Men som sagt, alla är vi olika. Jag känner att jag måste släppa viktnojan annars kommer jag bli tokig.. men det är ju lättare sagt än gjort de :( Hur magen växer har jag däremot ingen aning om... lite här och där? Jag satte i en snodd i knappen igår för det kändes stramt kring magen iaf :)

Hur mår ni brudar i övrigt? Jag tycker att jag överlag mår riktigt bra. Har lite illamående ibland men det går över med digestivekex. Har lite sådär varannan dag -sjukan. Pigg ena dagen och känner mig som en påse skit andra dagen. Men jag hade förväntat mig att det skulle vara värre. Sen är jag irriterande nog så täppt i näsan när det är natt så jag börjar bli rädd för att överdosera nässpray... vill ju inte det men får samtidigt ingen sömn när jag inte tar :( Det där förbannade saltlösningen funkar ju ingenting :evil:

Har börjat berätta för fler och fler, men har ändå svårt att greppa. Känns konstigt att berätta eftersom jag bara känner mig lönnfet och tänker "nä, jag är nog inte gravid, lite sjuk bara och har ätit för mycket." Hoppas det släpper när man börjar känna rörelser eller har varit in på ultraljud.
Mamma till lilla ängeln Adam som kom i v.24+5, 120616, och vände om 2 timmar senare.

Gravid med nummer 2. Lillasyster med BF 130919 <3
Användarvisningsbild
**Elin**
Alltid online

BF: 130919
Status: Ängeln Adam ska bli storebror

Inläggav Snurklan » 25 mar 2012, 16:23

Hallå tjejer!
ÄNTLIGEN börjar jag känna mig lite fräschare, säkert även lite tack vare det underbara vårvädret vi har just nu. Jag har berättat för min chef och några kollegior. Jag har även berättat för några av mina närmsta vänner, jag tar det allt eftersom, när det uppstår situationer där det känns som ett bra läge att berätta :).
Jag har däremot tyvärr blivit något så enormt trög i magen, så här var det inte förra gången, jag hoppas verkligen att jag skall slippa ta typ Laktulos dagligen då det smakar ve och förbannelse, jag kämpar för tillfället på med katrinplommon och molinogröt. Hitills har det löst sig förr eller senare. Men tyvärr tror jag ju att mitt illamående delvis härrör från min tröga mage.
Idag har jag i alla fall haft energi att börja röja lite i trädgården och hemma.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Snurklan
Alltid online

BF: 121021

Inläggav Babydoll89 » 25 mar 2012, 16:25

Märks att jag kommit in i "spökveckorna" nu... Jag har inte mått alls lika illa (iaf inte dygnet runt) dock måste jag äta något varannan timme och det där med vikten grämmer mig , jag gick upp32 kg med dottern och jag vill verkligen inte gå upp så mycket denna gången men barnmorskan säger att jag kan inte göra så mycket åt det.... Jag undviker i princip helt allt onyttigt och dom dagarna jag mår OK är jag ute och promenera så det är väl isf bara att bita i det sura äpplet! i slutet av nästa vecka får jag besked om kub / rul testet! Smått nervös nästan så jag ångrar att jag gjorde det men försent att ändra sig nu... Hoppas ni andra få må bra =)
Bild

Bild

BildMake a pregnancy ticker

MF v8 augusti 2003
MF v8 juni 2010
Dotter född juni 2011 <3
Babydoll89
Alltid online

BF: 121001
Status: Äntligen har vi blivit en liten familj!

Inläggav Ducksie » 25 mar 2012, 21:02

Jag mår riktigt bra nu i jämförelse med hur jag mådde för en vecka sedan då jag kämpade mot en förkylning. Det är nästan så jag känner mig helt normal (kanske lite tröttare än tidigare), men är det möjligt att jag kommit in i spökveckorna redan nu? Jag är ju först i tionde veckan. Förstå mig rätt; jag klagar verkligen inte! Jag undrar bara :)

Jag var ute och sprang i en halv timme idag. Pulsen höll jag antagligen på tok för hög, men det skyller jag min dåliga kondition på för jag tycker inte jag sprang fort alls. Lunkar jag långsammare får jag ont överallt pga dålig löpteknik. Får se hur kroppen känner sig imorgon!

Jag har inte ännu heller gått upp nåt fastän jag äter mer än förut. Jag talade med mamma om hur mycket hon gick upp då hon var gravid, och hon berättade att både hon och min mormor samlade på sig vätska i slutet av graviditeten, så jag kommer antagligen också att göra det. Jag vill inte, men det viktiga är att bebben mår bra i magen :oops: så jag får väl stå ut med det.
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Ducksie
Alltid online

Inläggav PiperH » 26 mar 2012, 08:50

Hej hopp!

Hoppas ni haft en bra helg!

Tack tatyana! Känns väldigt skönt att ha fått se lill*n en gång nu i alla fall :lol: Det blir ju en gång till sedan innan RUL, vid KUB som amn får se lillfis igen! :lol: MYSIGT!!!

Vi har inte börjat berätta än, men snart blir det väl ohållbart att dölja! :oops: Är rejält svullen om magen redan nu och det mesta i klädväg sitter åt nu... :lol: Inget konsitg med det iof - det är ju dessutom andra graviditeten så det går ju lite fortare med maggen då 8)

Är fortfarande trött men inte zombie-medvetslös på kvällarna längre...det känns som det går åt rätt håll. Illamåendet kommer mer sällan och hänger kvar mycket kortare stunder! Det vänder... :lol: Tror som du snurklan att man får en liten skjuts av att det härliga vädret och även av att det blir ljusare och ljusare :lol:

jakobsmamma - OJ vad konstigt! Vilken omvänd ordning...fostervattenprovet är ju det som är "säkrast" svar på rörande kromosomavvikelser etc..??! Därav anledningen till att man gör det (här i alla fall) endast om KUB/NUPP visar någon avvikelse...( Det var den infon jag fick av min BM sist och denna gång iaf) Du menar att i ditt landsting gör det FÖRST fvp (som är rikfullt ur missfallsrisk dessutom) och sedan "ofarligt" KUB-UL (som bara är ett blodprov och ett UL)???? Herregud vad märkligt!??!!! :shock: Jag är verkligen glad att jag inte bor i ditt landsting...Stackare förstår verkligen om du är kluven i frågan då!!! :roll:

Hoppas ni har det bra alilhop och att ni blivit bortskämda med härligt vårväder överallt!!

Nu ska här jobbas lite igen! Sista veckan på gamla jobbet nu - börjar ju nytt på måndag 8)

Ha en fin dag!
Kramen
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

BF: 121015
Status: Mamma till finaste Emil och väntar syskon!

Inläggav mariethorn » 26 mar 2012, 10:07

Jag mår verkligen toppen nu, v.11+4 idag :) Blir dock lite orolig emellanåt för att jag mår så himla bra.. även om jag vet att det är helt normalt och att jag borde vara glad för det istället. Ska till bm på inskrivning i morgon så efter det kan jag säkert lugna mig lite hoppas jag :) Nu ska det njutas i stället!!
mariethorn
Stammis

BF: 121018

FöregåendeNästa

Återgå till Oktoberbarn 2012