Oktobermammorna 2012

Här träffar du andra som blev föräldrar i oktober 2012.

Re: Oktobermammorna 2012

Inläggav Prickigt » 01 apr 2012, 19:32

I torsdags var vi hos läkaren och fick till min stora förtjusning göra ett ultraljud. Underbart att få se en liten bus o få bekräftelse på att man verkligen är gravid. :)

Idag var jag på lite barnloppis o köpte mina första kläder, 20 kr plagget. Lite kul =)
Prickigt
Stammis

Status: Förväntansfull blivande mamma

Inläggav amorvincitomnia » 01 apr 2012, 20:11

Hur lyckas ni få ultraljud?? Här är det helt omöjligt. Det enda är om man vill göra KUB-testet, det finns liksom inte någon möjlighet till tidiga ultraljud.
Så jag ringde runt till privata kliniker också, men de säger samma sak! Alla menar på att det inte görs tidiga UL längre, endast KUB och senare RUL....

Men jag blir ju tokig, jag vill veta att det verkligen är någon där inne! Villig att betala för det, naturligtvis, men det verkar inte funka ändå.
amorvincitomnia
Stammis

BF: 251012
Status: Håll i dejj pyret!

Inläggav Snurklan » 02 apr 2012, 06:32

Hej tjejer!
Hoppas ni mår bra/bättre. Själv tycker jag att det blir bättre och bättre. Mår fortfarande illa ibland, ryggen orkar inte med allt för mycket och trött blir jag fortfarande men inte lika mycket som tidigare. Ska på inskrivning på MVC på onsdag, får antagligen min tid för RUL då om jag minns rätt från förra gången. Har valt att ha en annan BM än förra gången då jag aldrig riktigt klickade med den förra men inte vågade byta då jag inte ville såra henne. Jag vet att det är dumt men jag klarade det bara inte. Jag klarade inte att säga det direkt till henne denna gång heller, när det var hon som svarade i telefon på MVC så la jag bara på luren (som en fjortis :oops: ).
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Snurklan
Alltid online

BF: 121021

Inläggav namina » 02 apr 2012, 16:02

Wie!
Nu har vi varit på kub testet och allting var jätte bra!
Känns så himmla skönt. :D
Fick ett nytt datum för förlossning,9 okt.Men det tar jag med en nypa salt,gick ju över 2 veckor sist så :P
namina
Nykomling

BF: 121012

Inläggav GoldenSmiles » 04 apr 2012, 13:21

Yey! KUB-testet gick jättebra. Alla värden var bra. Loppan var i rätt storlek och i rätt proportioner huvud, midja och lårben. :)

Eftersom jag har en muskelknuta i livmodern så var det stundtals lite svårt att se Loppan då knutan kunde skymma lite.

Ska tillbaka för RUL den 18/5 och hoppas då att det går att se lite bättre, eftersom Loppan växt till sig då.

Idag eller imorgon blir det nog den första shoppingen till Loppan. :D

För övrigt så har illamåendet stillat sig lite och det är bara om jag väntar att äta för länge. Tuttarna har börjat värka och det kommer plötsligt.

Hur har Ni andra det?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
GoldenSmiles
Stammis

BF: 121009
Bor: Söderut
Status: Längtar...

Inläggav Ida i Hult » 04 apr 2012, 19:15

GoldenSmiles: Det verkar som att du och jag har samma tider. Jag var också på KUB idag och allt såg jättebra ut. Ska på RUL den 18 maj. :)

Fick tre bilder på ungen gratis eftersom vi fick vänta 30 min innan vi fick komma in. Jag höll på att kissa på mig. Hade varit duktig och gjort precis som jag blev tillsagt. Inte kissa på tre timmar och gärna dricka mycket vatten. Ingen bra kombination då. Sannolikheten blev 1:16000 någonting. Känns bra eftersom vi båda var väldigt nervösa över det. Risken är ju ändå en på dessa men nu ska man inte vara pessimist.
Ida i Hult
Alltid online

BF: 121013
Bor: Motala
Status: sambo och gravid

Inläggav Creadiem » 04 apr 2012, 21:11

Hej på er tjejer. Jag har följt er ett tag men inte riktigt vågat ansluta mig och tro på att det här skulle gå bra. Jag har haft mf i oktober 2010 och det har tagit 13 helhjärtade försök innan jag blev gravid igen. Är i vecka 10+4. Jag är fortfarande skeptisk med kommer länge än förra gången.

Tråkigt att höra att 2 fått missfall här på sistone, vet exakt hur det känns uhh när någon skriver om det kommer alla känslor tillbaka och det känns som att det var igår.

Kul för er som har varit på KUB och allt ser bra ut.

Ida Hult vad menar du med att man inte ska kissa innan, varför inte? Jag har inte fått någon sådan information. Jag ska på KUB om två veckor.
Har de sagt det till er andra också som gjort KUB???
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Inläggav bebbe12 » 04 apr 2012, 21:27

hello ladies!

Jag kommer oxå bli en oktobermamma om allt går som det ska denna gången, har ett missfall bakom mig så jag ärnju lite orolig. men håller tummarna. :)

va mysigt m alla oktoberbrudar! :)
bebbe12
Nykomling

Inläggav Ida i Hult » 04 apr 2012, 22:01

CreadiemOm man har en välfylld urinblåsa så är det lättare att hitta bebisen. Annars kan den gömma sig för långt ner, bakom blygbenet Urinblåsan puttar upp livmodern. Jag fick order om att inte kissa på 2-3 h. Står även i broschyren jag fått. Kändes bättre att hon sökte med UL på magen än om hon skulle ge sig längre ner. :oops: Så rekommenderar att åtminstone inte vara nykissad.
Ida i Hult
Alltid online

BF: 121013
Bor: Motala
Status: sambo och gravid

Inläggav GoldenSmiles » 05 apr 2012, 07:30

Välkomna bebbe och Creadiem!! Kul med fler i oktobergruppen. :)

Ida i Hult - Vad lustigt. Kul att Ditt KUB också gick bra. :)

Creadiem - Jag fick inte någon information om att jag inte skulle kissa innan och dricka mycket. Tur var väl det för det hade nog inte gått. Jag var på toaletten nästan en timme innan och sedan hade jag lite fikarast på jobb och drack te innan vi körde till KUB. Det verkade funka bra ändå. :) Men det kan ju vara individuellt som det mesta annars vid en graviditet.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
GoldenSmiles
Stammis

BF: 121009
Bor: Söderut
Status: Längtar...

FöregåendeNästa

Återgå till Oktoberbarn 2012