Oktobermammorna 2012

Här träffar du andra som blev föräldrar i oktober 2012.

Re: Oktobermammorna 2012

Inläggav Babydoll89 » 04 jun 2012, 14:19

tin_mm: Jag är livrädd att förlossningen ska gå alldeles för fort så hela jag går sönder :/ Min dotter ville ut rätt fort när det väl var dags, fick sy men kan ju bli mycket värre... Angående vad för något smärtlindring vet jag inte än, jag testade lustgas men spydde av den så hade ingenting förrän en timme innan krystvärkarna (tro inte jag hade behövt ta EDA om dom tittat hur mycket jag var öppen innan)

Gekås ska vi till på torsdag, ska titta om mammakläder lite tänkte jag , dom jag har nu är för stora, var större med dottern :P Men det kan ju ändra sig dock.
Babydoll89
Alltid online

BF: 121001
Status: Äntligen har vi blivit en liten familj!

Inläggav Ducksie » 05 jun 2012, 07:39

Vi har RUL imorgon. Jättespännande tycker jag och jag har sett fram emot det länge :)
Min oro för tillfället är att det är så många som säger att jag har väldigt liten mage med tanke på att jag är halvvägs genom graviditeten; 20+0 idag. Jag vet att chansen är att bebisen mår hur bra som helst och lever loppan därinne, men ändå finns en liten oro där för att h*n slutat växa el.dyl... Samtidigt vet jag att magen vuxit mycket den senaste veckan, så jag känner mig lite kluven. Säkert totalt onödigt att oroa sig, och imorgon får vi se krabaten igen :P

Förlossningen har jag inte funderat på så mycket. Jag vill inte ha kejsarsnitt utan jag vill föda naturligt, vi får se hur det blir.
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Ducksie
Alltid online

Inläggav CherryPie » 05 jun 2012, 09:42

Ducksie: Min mage är också väääldigt liten men bebisen växer normalt :) Var på två ultraljud med en och en halv vecka mellan och han hade växt som han ska, så det är nog ingen fara!
Bild

Bild

BildBild
Användarvisningsbild
CherryPie
Alltid online

BF: 150907
Status: Mamma till Vincent och gravid med myran ♥

Inläggav Prickigt » 05 jun 2012, 18:45

Har kommit hem från en liten trip till Budapest. Skönt att komma bort lite. Har promenerat en hel del, det var väldigt varmt i två dagar så jag var helt slut. Kände då av en liten "svidande, brännande" känsla nära bikinilinjen o ner, är de så de känns när man man får foglossning?? sen kände jag även av vid två tillfällen att de liksom ilade nere i underlivet men sen gick de bort, kanske bara är ngn nerv.
Jag känner av väldigt mkt rörelse i magen, tyvärr har min sambo inte lyckats känna än, de flesta känns nog mest på insidan.

Gällande namn har vi namn klart nu. Men vi pratar inte högt om de för de kanske ändras med tiden. Men som sagt nu har vi ett för o andra namn som vi tror vi ska ha så får vi se om de passar när han kommer ut eller om vi kommer på ngt annat vi hellre vill ha.

Hur känns egentligen sammandragningar??? min kompis fick de rätt tidigt med o fick sjukskrivas sista två månaderna.

stor kram till er alla!!
Prickigt
Stammis

Status: Förväntansfull blivande mamma

Inläggav tin_mm » 05 jun 2012, 20:54

Prickigt: Sammandragningar kan kännas på olika sätt. När jag hade sammandragningar den sista tiden med förra så blev magen stenhård och det kändes som om det drogs ihop nedåt, men det gjorde inte ont. Tror det är väldigt induviduellt. Alltid bäst att kolla med BM :)
Själv har jag haft jätteont i bäckenbotten den senaste veckan, men det är väl helt normalt det med.

Vad härligt med en minisemester. Hade oxå behövt det. Vi håller utkik efter en sista minuten någonstans, gärna cypern. En vecka hade räckt. Hittar vi inget får vi kika efter nått billigt flyg ner till kroatien eller sätta oss i bilen och köra ner. Känner i alla fall att jag väldigt gärna vill hitta på något annat än att vara hemma nu när mannen är föräldraledig hela sommaren och jag har semester i sju veckor.

Hur många BM-besök har ni vart på? Har bara vart på två än så länge plus UL och vi har inget inbokat förran i slutet av juli. Känns som väldigt lite eller är det normalt? Vet att jag hade fler besök förra grav...

Va roligt att det är så många som har fina små magar. Var glada för det, barnen växer normalt ändå. Själv ser jag ut som om jag vore i sjunde månaden snarare än femte. Känner mig som en strandad val och har börjat samla på mig vatten. Vigselringen har redan åkt av och bara förlovningsringen sitter kvar på fingret. Men det var väntat eftersom jag gick upp 30 kg med förra. Verkar inte spela nån roll att jag äter nyttigt och rör på mig varje dag. Hoppas kunna hålla det under 20 kg denna gången i alla fall..... :(
Bild
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
tin_mm
Stammis

Status: Gift, mamma till 2 underbara barn

Inläggav Babydoll89 » 05 jun 2012, 22:09

tin_mm : Jag har bara varit på två som du. ska på besök nästa vecka när det är vecka 25 (24+)..

Jag har inte vågat ställa mig på vågen sista veckan ,
gick upp 32 kg på dotter så är riktigt nojig att det ska bli som sist vilket jag verkligen inte vill :(
Babydoll89
Alltid online

BF: 121001
Status: Äntligen har vi blivit en liten familj!

Inläggav Creadiem » 05 jun 2012, 23:18

Jag har bara varit på en och ul skall dit i början av juli.
Jag har gått upp 6 kg :(.
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Inläggav amorvincitomnia » 06 jun 2012, 13:01

För en vecka sen var jag på RUL! Sååå gryyymt häftigt! Allt såg bra ut, vilket lugnade en nervös blivande mamma o pappa. Jättehäftigt när man såg på skärmen att pyret sparkade och man kände det samtidigt!

Jag vet ju att de kollar så att de flesta organen ser bra ut och att alla kroppsdelar finns etc. Men kollar de efter sjukdomar, typ Downs?
amorvincitomnia
Stammis

BF: 251012
Status: Håll i dejj pyret!

Inläggav Prickigt » 06 jun 2012, 13:10

Min mage har oxå växt mkt. Har gått upp en hel del i vikt o känner mig orolig för var de ska stanna. Är rädd att få skäll av barnmorskan när jag ska dit om två/tre veckor.
Prickigt
Stammis

Status: Förväntansfull blivande mamma

Inläggav Creadiem » 06 jun 2012, 13:42

amorvincitomnia downs. kan man inte se med rul, utan bara med fostervattensprov i v15, moderkaksprov i v12 eller så kan man mäta risken (men inte få hundraprocentigt svar) med hjälp av KUB i v12.
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Oktoberbarn 2012