Oktobermammorna 2012

Här träffar du andra som blev föräldrar i oktober 2012.

Re: Oktobermammorna 2012

Inläggav Jacobsmamma » 25 jun 2012, 18:39

Kom precis på att det är exakt 4 månader kvar till BF för mig idag:) Magen har exploderat senaste veckorna och jag tror att jag är ganska mycket större nu än förra gången. Har tyvärr inga kort från den här tiden men om jag minns rätt syntes det inte speciellt mycket vid den här tiden.
Jobbar som lärare och när jag jobbade min sista dag före sommarlovet för 2 veckor sen gick det alldeles utmärkt att dölja magen med kläder. Eller rättare sagt, jag såg mest fet ut så jag ville inte ha tajta kläder. Nu syns det väldigt tydligt att det är en gravidmage och inget annat:)
Tycker den här tiden är så mysig när man känner tydliga sparkar och inte känner sig SÅ otymplig än.
Jacobsmamma
Stammis

BF: 121026
Status: Väntar vårt 2:a barn.

Inläggav Prickigt » 25 jun 2012, 21:50

Har ngn av er testat gravidmassage?? vad har ni hört ang massage vid graviditet förresten? en del säger att de går bra efter v 13. andra säger att man ska undvika det? ska till min bm nästa vecka ska höra med henne då. Har så grymt ont i min rygg så jag håller på att bli tokig....
Prickigt
Stammis

Status: Förväntansfull blivande mamma

Inläggav Prickigt » 27 jun 2012, 20:59

Ringde idag till min bm angående min onda rygg. Jag har ju använt spikmatta för att lindra men dom avrådde från detta, gravidmassage tyckte dom jag skulle gå på och sen ska vi ses nästa vecka o då kommer vi att diskutera om sjukgymnastik kan vara bra för mig.

Ni som varit hos bm i v. 25/26 vad har ni fått göra då?? mäter de magen o tar alla prover igen???
Prickigt
Stammis

Status: Förväntansfull blivande mamma

Inläggav Snurklan » 27 jun 2012, 21:24

Har varit väldigt trött på sistone, bad därför en kollega ta ett kapillärt Hb på mig här om kvällen på jobbet. Hade sjunkit ganska rejält i Hb, så nu har jag inhandlat Nifrex. Hoppas att jag blir piggare snabbt och att min anfåddhet och kraftlöshet i kroppen avhjälps också.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Snurklan
Alltid online

BF: 121021

Inläggav Delfinen » 28 jun 2012, 11:43

Suck. Har lust att kasta in handduken! Har haft smärtsamma sammandragningar nästan dagligen i en vecka nu. Tycker det är jättejobbigt. Särskilt när det är på natten så jag inte kan sova. Orkar inte ha det så här i nästan 4 månader till. vet inte vad jag ska göra!!!
Bild
Bild
Delfinen
Alltid online

Inläggav amorvincitomnia » 28 jun 2012, 12:08

Måste få era kloka råd...
Igår började det hugga som knivar in i nedre delen av magen, på höger sida. Mellan ljumskarna o naveln i höjd...
Det kom i intervaller men släppte då jag var på toa, därför trodde jag de va tarmarna... Igårkväll kom det dock tillbaka, och jag vaknade med det i morses, när jag låg helt stilla. Det verkar inte påverka om ja e still eller rör mig.
Pratade me bm o hon hänvisade mig till förlossningen, o de sa att ja skulle vila o återkomma... Men ja vet ju att de inte blir bättre av att vila.

Nån som vet va de kan va?? Just att det hugger som knivar e så obehagligt.
amorvincitomnia
Stammis

BF: 251012
Status: Håll i dejj pyret!

Inläggav Lillyj » 28 jun 2012, 22:47

Jag hade precis det du beskriver för några dagar sedan och det var då en urinvägsinfektion trodde dom. Hade ingen klar uvi men jag hade vita blodkroppar i urinet vilket tyder på infektion.
Blev också hänvisad till förlossningen som bad mig lämna urinprov på VC och återkomma om det inte blev bättre. Återkom två dagar senare och fick prata med en argbigga som haspade ur sig "du har troligtvis ett missfall på gång". Jag blev ju helt chockad och började gråta - så jag och min sambo åkte in, för säger hon att jag har ett missfall på G så vill jag veta det. Dom kollade hjärtljud, ultraljud på barnet och om livmoderhals tappen var som den skulle - allt var perfekt och läkaren sa att bebisen inte kunde ha det bättre. Det var min första kontakt med Danderyds förlossning - läkaren var bra men vilken sköterska haspar bara ur sig en sån sak?? Vissa ska inte jobba med människor. Dessutom sa hon att "visst du kan komma in, men du kommer få vänta till i natt någongång för vi har mycket och du är ingen prio"....kl var då 17, och jag fick komma in en halvtimme efter jag kom till sjukhuset. Fick äta antibiotika och nu är det borta, så mitt råd är att lämna ett urinprov först, så du kan utesluta uvi, annars ring förlossningen, det kan ju vara tarmarna eller något sånt. Alla känner ju så olika men i mitt fall var det uvi.
Hoppas det löser sig!
Lillyj
Stammis

BF: 231012

Inläggav amorvincitomnia » 29 jun 2012, 11:11

Men gud vilken störd tant!! Så får man bara inte säga!!!! Finns det inget sätt att få fram klagomål, för en sån ska inte va i vården!!
Jag fick komma in till förlossningen, där de gjorde en undersökning o ultraljud. Allt såg perfekt ut!! Hon sa att det troligtvis har samband med graviditeten, men att det inte påverkar graviditeten. Hon trodde det var tarmarna som spökade. Jag skull ge det några dar, o höra av mig igen om det inte blir bättre.. O då kanske ett urinprov kan va aktuellt då ju... Men känns något mer lindrigt idag, så hoppas på bättring....
Skönt att båda våra bebisar mådde bra!! Så lätt att bli orolig, så skönt när man får veta attnallt är perfekt!!
amorvincitomnia
Stammis

BF: 251012
Status: Håll i dejj pyret!

Inläggav Lillyj » 29 jun 2012, 12:22

Håller med, problemet är att jag blev så chockad att jag inte fann mig just då. Men har jag mer kontakt med dom så kommer jag säga till, det står ju i journalen vem som "haft hand" om mig.

Åh vad skönt att det såg bra ut! Då kan du pusta ut lite iaf och hoppas på att det försvinner. Man blir ju jättelätt orolig, kanske speciellt om det är ens första barn för då vet man inte vad som är normalt och ej.
Längtar till bebisen är här, för då kan man iaf slippa oroa sig för hur det känns i kroppen och tänka att man själv kanske gjort något "fel". Fast då tar ju en annan oro vid - mammaoron som kommer vara livslång ;)

Ha en bra dag, och skönt att det såg bra ut!
Lillyj
Stammis

BF: 231012

Inläggav Creadiem » 29 jun 2012, 15:32

Lillyj gud vilken hemsk människa du råkade ut för, herregud måste ju kännts jättehemskt. Skönt att bebben mår bra. Kan du inte anmälla händelse? Tycker att flera borde göra anmällningar när man blir så dåligt behandlad....
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Oktoberbarn 2012