Oktobermammorna 2012

Här träffar du andra som blev föräldrar i oktober 2012.

Re: Oktobermammorna 2012

Inläggav Jacobsmamma » 25 jun 2012, 18:39

Kom precis på att det är exakt 4 månader kvar till BF för mig idag:) Magen har exploderat senaste veckorna och jag tror att jag är ganska mycket större nu än förra gången. Har tyvärr inga kort från den här tiden men om jag minns rätt syntes det inte speciellt mycket vid den här tiden.
Jobbar som lärare och när jag jobbade min sista dag före sommarlovet för 2 veckor sen gick det alldeles utmärkt att dölja magen med kläder. Eller rättare sagt, jag såg mest fet ut så jag ville inte ha tajta kläder. Nu syns det väldigt tydligt att det är en gravidmage och inget annat:)
Tycker den här tiden är så mysig när man känner tydliga sparkar och inte känner sig SÅ otymplig än.
Jacobsmamma
Stammis

BF: 121026
Status: Väntar vårt 2:a barn.

Inläggav Prickigt » 25 jun 2012, 21:50

Har ngn av er testat gravidmassage?? vad har ni hört ang massage vid graviditet förresten? en del säger att de går bra efter v 13. andra säger att man ska undvika det? ska till min bm nästa vecka ska höra med henne då. Har så grymt ont i min rygg så jag håller på att bli tokig....
Prickigt
Stammis

Status: Förväntansfull blivande mamma

Inläggav Prickigt » 27 jun 2012, 20:59

Ringde idag till min bm angående min onda rygg. Jag har ju använt spikmatta för att lindra men dom avrådde från detta, gravidmassage tyckte dom jag skulle gå på och sen ska vi ses nästa vecka o då kommer vi att diskutera om sjukgymnastik kan vara bra för mig.

Ni som varit hos bm i v. 25/26 vad har ni fått göra då?? mäter de magen o tar alla prover igen???
Prickigt
Stammis

Status: Förväntansfull blivande mamma

Inläggav Snurklan » 27 jun 2012, 21:24