Olika tidiga symptom?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Olika tidiga symptom?

Inläggav Myyslii » 16 aug 2012, 17:50

Hejhej!
Jag vet att det finns många liknande frågor men jag känner att jag vill fråga iaf :)
Nu är det så att det är ca 1-1,5 vecka sen jag hade äl och sen dess har jag känt mig annorlunda. Jag känner mig svullen(killen min har påpekat detta, så det syns tydligen också), ont i/vid äggstockarna, humöret svänger hur som helst och jag tycker att mina bröstvårtor är större samt att jag är otroligt trött
Har ingen erfarenhet alls så är väldigt nyfiken.:).
Är det möjligt att man kan känna av graviditet så tidigt?
Vad har ni för erfarenheter?:)
Livet handlar inte om att vänta ut stormen, utan att lära sig dansa i regnet.
Myyslii
Stammis

BF: 270314
Status: Sambo och gravid

Re: Olika tidiga symptom?

Inläggav WithLove » 16 aug 2012, 18:58

Myyslii - japps visst kan man känna tidigt :) jag känner redan idag, är galet illamånden o mens värk några gånger under dagen. Jag är bara inne på ÄL +4 .
Dock kan man väldigt lätt tror jag leta symtom eller förväxla vid mens, samt kroppen kan luras! Vilekt gör att vi inte kan vara säkra förren vi tagit testet.
Men förra gången jag blev gravid så kände jag oxå o då kände jag något var annorlunda redan på ÄL +3 ;) så visst går det att känna tidigt :D hihi
Men om du hade Äl för 1,5 vecka sen kan du ju testa om några dagar ;)
Instagram : medminpojke

Bild

Bild

Bild
WithLove
Alltid online

BF: 150323
Status: Att få vara din mamma betyder allt för mig

Inläggav Myyslii » 16 aug 2012, 20:17

Hihi :) Ja det är jätte lätt att leta tecken! Allra mest när man läser om andra;)
Ja precis, tänkte vänta och se om mensen kommer och har den inte gjort d om en vecka så är det bara att testa!:)
Lycka till! Håller tummen för dig!:)
Livet handlar inte om att vänta ut stormen, utan att lära sig dansa i regnet.
Myyslii
Stammis

BF: 270314
Status: Sambo och gravid

Inläggav BlueStardust » 26 sep 2012, 21:25

Jag och min sambo har varit utan preventivmedel i några månader, varje cykel ca en till två veckor innan planerad tid för blödning har jag känt graviditetssymptom, men sen visar det sig att jag inbillat mig allt :(

Den här gången känns det annorlunda, inte bara har jag känningar i magen, jag har också varit ovanligt trött några dagar och ungefär lika länge har jag behövt kissa typ varannan timme. Den här gången hoppas jag verkligen men har några dagar kvar till mens. Jag känner inget i brösten vilket verkar vara det mest vanliga symptomet.

Hoppas verkligen att dina känningar är verkliga, och lycka till!
Det är som det är, och blir som det blir
Bild
Användarvisningsbild
BlueStardust
Nykomling

Inläggav zarizael » 27 sep 2012, 23:22

Har aldrig känt av brösten jag heller tidiga syntom för mig är känningar i magen typ mensvärk, trötthet, blodtryck som spelar apa och kissa stup i kvarten. Och så humörsvängningar till tusen =p
zarizael
Alltid online

Inläggav kyrre » 29 sep 2012, 20:32

Vid min tidiga graviditet som slutade i MF så märkte jag av det genom att jag var konstant pissnödig (brukar inte vara det, brukar kunna hålla mig hur många timmar som helst - nästan så att min sambo måste påminna mig om att gå och kissa men inte då, då fick jag gå ofta) och var väldigt blödig (började typ gråta av ingenting) och det brukar jag inte heller vara. Kände mig också "svullen", men bara lite. Men mest av allt så var det känslan av att någonting var annorlunda som fick mig att testa (var inte ens planerat).

Dock kände jag ingenting alls i brösten. Utan det jag beskrivit här ovan var det enda.
Bild
Bild

MF 120909
kyrre
Alltid online

Status: Mamma

Inläggav Michell » 03 okt 2012, 08:52

Jag och min sambo försöker nu skaffa barn. Tog ut min kopparspiral förra onsdagen och jag tycker redan att jag haft symtomer.
Fertil från imorgon och ägglossning på måndag, men kan jag vara gravid redan?

Har/haft alla dessa symtomer:
Illamående
Svullnade bröst
Spänningar/värk i brösten
Frusen
Äter mer
Trött
Motvärn i livmodern
Lätt irriterad och humörsvängningar
Yr/konstig i huvudet
Sämre matsmältning
Blogg: bebisimagen.blogg.se

♡Son född 2013

14/9-14 Uttag av spiral för att bli fler i familjen.

24/12-14 Missfall i ca vecka 5-6 ♡
Michell
Alltid online

BIM: 2210
Bor: Norrbotten

Återgå till Bli gravid
Annons: