Ont i magen av järn? Hjälp!

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Ont i magen av järn? Hjälp!

Inläggav KlaraPedersen » 23 jan 2019, 12:38

Hej!

Jag fick järntabletter utskrivet av min barnmorska (Duroferon) men får så ont i magen av dem. Googlade och insåg att detta tydligen är en vanlig biverkan.

Hur gör ni andra? Finns det något annat järntilskott som är lika effektivt utan såna hemska biverkningar?
KlaraPedersen
Nykomling
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 23 jan 2019, 12:35

Re: Ont i magen av järn? Hjälp!

Inläggav gimpsson » 31 jan 2019, 15:56

Mina barns mamma fick kapslar som hette Niferex när hon fick ont i magen av duroferon,
hon knäckte kapslarna o spred ut granulaten i mat så blev det bättre.
tror att det blev för hög koncentration på ett ställe i magen som gjorde så att det gör ont.
Personlig tränare Boden
https://www.foljdindrom.se/
gimpsson
Nykomling
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 31 jan 2019, 15:46
Ort: Boden


Återgå till Gravid forum