Ont i magen under brösten?

Ont i magen under brösten?

Inläggav Isabelita » 06 jul 2008, 14:41

Hejsan!
Har sedan en tid haft ont (mest på vänster sida) under brösten, precis mellan magen och brösten, bakom/i musklerna. Det känns som ett "pirrande" ont eller brinnande. Efter ett tag så känns det som att muskeln eller vad det nu är som gör ont domnar bort (som myror i foten). Jag frågade barnmorskan men hon sa bara att det kunde bero på att "allt" trycks uppåt av livmodern och att det blir ont om plats men det gör verkligen ont från och till. Mest när jag sitter upp och ibland när jag ligger men inte när jag står så det kan ju stämma, det hon säger.

Ville mest veta om det finns någon annan som gått ungefär lika länge som också har ont på samma sätt? För när jag googlat har jag hittat en del med liknande symptom men de är mellan vecka 34-40 och jag är bara i vecka 24 imorgon och har haft ont i ca 8 veckor. Trodde från början att jag gått längre men när jag var på UL så fick jag datum 2 november. Konstigt iofs med tanke på att jag måste blivit gravid typ dagen innan jag gjorde testet då...någon som förstår vad jag menar med känslan? :shock:
Bild
Isabelita
Stammis

Re: Ont i magen under brösten?

Inläggav Tricia » 06 jul 2008, 14:46

Så känner jag ibland också.
Det började rätt tidigt ca v. 20 tror jag, det kommer när jag sitter (känns som man har suttit förlänge så).
För hade jag ont jätteofta men nu så har det släppt mer och jag känner så nångång ibland kanske....
Min BM sa också att det är jättevanligt inget att oroa sig för!
Tricia
Alltid online

Inläggav LillaMalin » 06 jul 2008, 14:58

Jag hade också precis en sån känsla..på vänster sida precis under bröstet..det är inget farligt men det var ju ruskigt obehagligt..
Bild
Användarvisningsbild
LillaMalin
Alltid online

Bor: Uddevalla

Inläggav c-ellen » 06 jul 2008, 19:44

Precis där ni beskriver sitter magmunnen, dvs inloppet till magsäcken. Där kan man få ont om det blir ihopklämt (vilket det ju lätt blir ju mer det trycker på nerifrån) och ännu mer om det dessutom utvecklas gas i magsäcken. Det kan göra asont! Jag har haft problem med det redan innan jag blev gravid och upplever att nu dyker det upp lättare. Särskilt när man sitter lite ihoptryckt eller böjer ihop sig av annan anledning. Massera magen i cirkel medurs och sträcka på sig brukar jag tycka hjälper.

Så: inget att vara orolig för, men lite jobbigt.
c-ellen
Alltid online

Inläggav Isabelita » 07 jul 2008, 12:13

Åh, tack för alla svar! Nu känns det mycket bättre ;-) Man blir ju orolig då man sitter hela dagarna på jobbet men om det inte är farligt klarar jag det ett tag till 8)
Bild
Isabelita
Stammis

Inläggav Eilah » 14 jul 2010, 14:14

Tänkte putta denna tråden då jag har ruskigt on som beskrivet. Skillnaden är dock att det gör ont när jag står eller går. När jag sitter, så släpper det.
Något som känns igen?
Bild
Eilah
Stammis

Återgå till Novembermammor -08
Annons: