Ont vid sex!!! Är jag själv om det eller???!!

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Ont vid sex!!! Är jag själv om det eller???!!

Inläggav sofia88 » 15 okt 2012, 22:24

Hej hej mina kära vänner!

Frågan lyder som ovan! Jag som aldrig haft problem med sex nu när jag väntar barn, är i vecka 26+4 och det har i stort sett varit såhär enda sen vi fick det efterlängtade plusset :) !!!! Men Känner mig som en torrboll :(
Hur mycket olja eller glid vi använder, det känns som om han river upp stora sår :(
Sex känns som ganska viktigt ändå, för att komma varandra närmare på det stadiet :(
Men här får det nog bara bli mys resten av tiden som är kvar!
Är bara orolig att jag inte ska kunna bli normal efter graviditeten :( :(

Känner att jag inte kan tillfredsställa min sambo, det är inte viktigt för honom säger han, men det är mina tankar och känslor.

Har jag för stora krav på detta gällande sex, behöver det vara viktigt??

Kramar till er
sofia88
Alltid online

Re: Ont vid sex!!! Är jag själv om det eller???!!

Inläggav smulan_88 » 15 okt 2012, 23:12

Man ska ju inte utsätta sig själv för smärta och obehag, "bara" för att behaga någon annan. Går ju alltid att tillfredsställa på andra sätt än just vaginalt sex för att liksom fortfarande ha gnistan och spänningen kvar.

Och med det menar jag inte oral- eller anal- sex utan en kille kan mycket väl uppskatta "vanlig" massage eller bara kyss och smek. :wink: :oops:

Du kan ju alltid höra dig för med din bm, det kanske finns något speciellt vaginalt medel som skulle kunna förebygga och hjälpa dina sköra slemhinnor.

Hoppas du för övrigt mår bra i din graviditet och lycka till nu! :wink:
Kramkram
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav Mysmonstret » 16 okt 2012, 13:20

pH balansen kan ha rubbats, med allt vad hormonändringar gör i kroppen. Det bästa är ju att ta tag i problemet hos någon gynekolog, eller så vet din barnmorska något bra medel. Det är säkert ingen ovanligt alls, även om det är ett problem som inte många pratar om.
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Inläggav lyckansost11 » 04 okt 2016, 09:33

Vilken slags glidmedel har ni testat. Vattenbaserat brukar funka dåligt men ett silikonbaserat glidmedel gjorde susen i alla fall för oss :)
lyckansost11
Nykomling

Återgå till Allmänna trådar om graviditet