optimal otur!

IVF forum för dig som planerar och går igenom IVF behandling.

optimal otur!

Inläggav Cissi85 » 24 sep 2012, 11:55

Jag bara MÅSTE få skriva av mig och höra om någon lyckats med samma "otur"

Jag och min sambo har försökt bli gravida i över 3 år. I slutet på Juli va vi på RMC i Malmö och fick all info, recept mm för att påbörja vår IVF resa :) Allt verkade väldigt bra förutom en cysta på 35 mm på höger äggstock. Men då de va 8 veckor tills vi skulle starta så trodde vi att den skulle försvinna av sej själv. ( har haft cysta i den storleken en gång tidigare som varit borta på 6 veckor)

I fredags va vi på RMC igen för att kolla så allt va ok inför starten som skulle vara här i dagarna. Men NEJ då har cystan växt till 79mm. Och starten på vår resa blir uppskjuten. Eftersom jag inte bor i Malmö så skickade läkaren en remiss till mitt sjukhus där dom får behandla cystan.
Så nu får vi vänta "några månader" som läkaren uttryckte sig.

De kom som ett knivhugg i magen. Jag menar jag är inte ledsen för att jag har en cysta och måste (förhoppningsvis) opereras. Utan att vi får vänta ännu längre innan vi får börja vår resa...
Så nu sitter jag här med mens dag 1 (skulle gjort den korta behandlingen så skulle startat imorgon) och all medicin i kylskåpet som ska ligga där och påminna mig varje gång jag öppnar kylskåpet att det är "några månader" till jag får börja använda dem....

Usch och fy, va jag är nere för tillfället!!! :cry: :cry: :cry:
Cissi85
Stammis

Re: optimal otur!

Inläggav Mala » 24 sep 2012, 12:20

Skickar över en styrke kram
Mala
Alltid online

BF: 120518
Bor: Ankarsrum
Status: Melvin blir snart storebror <3

Re: optimal otur!

Inläggav Libra » 08 okt 2012, 19:36

Vad tråkigt att cystan inte ville försvinna. Hoppas de kommer att operera bort den så fort som möjligt så ni får starta. Vet precis hur jobbigt det är med all väntan. Ska själv börja snart.
Styrkekramar
Blogg - http://minbebis.com/blogg/libra/

IVF6 - Gravid!!!
IVF5 - MF vecka 5
IVF4 - MF vecka 5
FET (embryot klarade inte upptiningen)
IVF3 - MA vecka 10
IVF2 = MF vecka 4
IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 22
Började försöka 2009 själva

Med på IVF-träffar? - http://minbebis.com/blogg/libra/traffar/

Bild