Oro inför KS!

Ska du föda eller har du fött med kejsarsnitt? Här finns en egen kategori att dela med sig och ta del av andras erfarenheter.

Oro inför KS!

Inläggav LA14 » 02 maj 2011, 10:01

Hejsan

Med mitt första barn blev det akutsnitt och nu är jag beräknad att få mitt nuvarande barn i magen om fem veckor. att föda vaginalt är inte ens något alternativ för mig men ändå känner jag oro inför mitt KS som jag kommer att få.

Tänker på att ifall något kommer att gå snett under själva KS, att de gör fel och att det händer något med mig eller de lilla barn som ska komma ur mig... Är det bara jag som känner såhär inför ett KS eller är det någon mer som känner oro att t.ex gå bort under operationen? Och hur ska man bearbeta det då det känns som det ända alternativet för en?

Mvh LA14
Bild

Bild
LA14
Stammis

Re: Oro inför KS!

Inläggav blomman&biet » 04 maj 2011, 12:07

Hejsan
Jag fick idag veta att det blir KS för mig.
Jag har två barn som är födda som vanligt.
Jag har några funderingar om smärtan efter, hur länge det tar innan man är på benen.
Jag har blivit sydd förr men det är så lite eller få styngn och det har tagit skit ont att röra sig med.
Hur mycke syr dom och hur ser magen ut efteråt?
Att något fel ska hända under KS känner jag inte så mycke oro men jag har operrerats flera gånger (endometrioser).
Hur länge måste man stanna på bb?
Får jag ett eget rum?
Lägger dom snitteet först i v39?
Finns det någon som vet?
blomman&biet
Stammis

Inläggav LA14 » 06 maj 2011, 09:18

När jag snittades med min son så var jag uppe på bena inom ett dygn, de gjorde ju ont så men man får olika saker att tänka på då man t.ex går upp ur sängen och sådär. :)

Sen hur mycket de syr är rätt stort faktiskt (20 cm) då magen är uttöjd, nu ser inte mitt ärr sån ut för fem öre, den är rätt så liten (bikinilinjen) , det är bara jag som ser den om jag inte drar ner mina byxor / trosor då för de är såppas långt ner på själva magen som de har snittat...

Sen åkte vi hem andra dagen efter KS pga min sambo fick inte sova över, och jag kände att jag ville ha hans hjälp. men vad jag läst och hört andra så brukar de stanna två nätter (tre dagar) innan det åker hem för att vara på den säkra sidan att man mår bra och sådär . för att få hjälpen utav personalen på sjukhuset! Och jag fick dela rum med en annan som fick snitt men hoppas denna gången att jag får ett eget . det beror väl mest på hur många som ligger inne och fött precis . om det är fullt får man ju dela men annars får man nog ett eget rum :)

Och när de lägger snittet . På mig med andra barnet nu som är planerat snitt så ska de göra det mellan 7-11 dagar innan bf så att man inte riskerar att sättas igång. med min son så hade jag gått över 9 dagar då de snittade mig.

Tror jag fått med de mesta och hoppas det är bra fakta :) hehe, berätta utifrån mitt förra snitt :)
Bild

Bild
LA14
Stammis

Inläggav blomman&biet » 06 maj 2011, 16:58

Tack så jätte mycke.
blomman&biet
Stammis

Återgå till Kejsarsnitt