Orolig

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Orolig

Inläggav lijnah89 » 26 aug 2013, 09:53

Jag har ett litet problem eller vad man nu ska kalla det.
Jag & min sambo vill skaffa barn, vi har lite planer på att jag ska sluta med mina piller om nån månad eller så, men jag är så orolig. Jag jobbar på ett företag där det bara är män och är nu lite "rädd" för vad de ska tycka om min graviditet.
Mina chefer är lite speciella och är typerna som gillar att snacka skit, har jag fått känslan av iaf och är orolig för att snacket kommer gå och sådär.

Det känns faktiskt väldigt jobbigt. Önskar att jag inte behövde känna så för barn längtar vi verkligen efter.
Det hade känts så mycket bättre om det var några kvinnor som jobbade här oxå så man inte var så himla ensam om saken.

Hur hade ni gjort? Snälla berätta hur jag ska tänka, håller på o bli tokig.

Tack snälla ni :)
lijnah89
Nykomling

Re: Orolig

Inläggav Mysmonstret » 26 aug 2013, 11:46

Jag hade inte låtit kollegor på min arbetsplats hindra mig från att bli gravid. Är du fast anställd? Även om det bara finns män på arbetsplatsen så har du ändå facket på din sida, vad gäller föräldraledighet osv. Vem vet, alla de andra kanske tycker det är extra roligt med en graviditet på arbetsplasten, eftersom det inte händer så ofta där? ;) Oavsett om det är en arbetsplats med bara kvinnor, så kommer det snackas skit där med! Det är oundvikligt. Men tror du att det bara skulle vara negativt snack?

Hoppas det löser sig! :)
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Re: Orolig

Inläggav lijnah89 » 26 aug 2013, 12:52

Mysmonstret skrev:Jag hade inte låtit kollegor på min arbetsplats hindra mig från att bli gravid. Är du fast anställd? Även om det bara finns män på arbetsplatsen så har du ändå facket på din sida, vad gäller föräldraledighet osv. Vem vet, alla de andra kanske tycker det är extra roligt med en graviditet på arbetsplasten, eftersom det inte händer så ofta där? ;) Oavsett om det är en arbetsplats med bara kvinnor, så kommer det snackas skit där med! Det är oundvikligt. Men tror du att det bara skulle vara negativt snack?

Hoppas det löser sig! :)

Jag är fastanställd ja, vilket är bra. Jo jag vet att jag alltid har facket på min sida men det känns så tråkigt att om det skulle vara massa negativa reaktioner. Självklart vet jag inte det, men det känns så. Känns som man ställer till det för dem eftersom de måste hitta en ersättare för mig.

Kanske inte bara negativt men det är mest cheferna jag är orolig för.
Men självklart kan jag inte låta mina kollegor påverka mitt val om att bli mamma eller inte, men det känns faktiskt jobbigt.

Jag hoppas oxå det löser sig, o det gör det ju :) tack för ditt svar!
lijnah89
Nykomling

Återgå till Min bebis föräldragrupper