Orolig efter skarpning

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Orolig efter skarpning

Inläggav Bettan87 » 18 sep 2016, 20:20

Hej!

Jag är så orolig att jag håller på att gå sönder. Har varit till två gynekologer men det känns som om ingen lyssnar.

För en tid sedan fick jag missfall sent och (v.14) . Skrapning blev det och efter den så blödde jag några få droppar per dag i cirka tre veckor. Sedan fick jag ont i tjejmagen under två dagar och tog en alvedon för att få bort smärtan. Ringde också sjukvårdsupplysningen för att rådgöra med sköterska. Hon sa att om inte smärtan ger med sig så skulle jag åka in. Efter en dag försvann smärtan och blödningen blev allt mindre. Flytningarna luktade illa. En vecka efter smärtan kom en oval klump ut som var ungefär lika stort som ett ägg. Efter det försvann lukten och blödningen.

Mensen kom igång ungefär två månader efter missfallet. Har varit till två gynekologer som säger att "allt ser fint ut".

Men kan det vara så att jag hade en infektion men att kroppen läkte ut den själv? Om inte, har jag då fortfarande en infektion? Går sönder av oro!
Bettan87
Nykomling

Re: Orolig efter skarpning

Inläggav summer » 18 sep 2016, 23:31

Hej,
Va tråkigt att höra att du får känslan av att ingen vill lyssna på dig, sånt är aldrig roligt!

Men, jag skulle säga att du kan pusta ut!
Det är oftast just buksmärtan och de illaluktande flytningarna som ger misstanke om en infektion.
Det var nog bara de sista som behövde komma ut så att lukten är borta är ett superbra tecken på att allt är som det ska.
Hade det däremot inte försvunnit så hade du nog så småningom även fått feber och allmän sjukdomskänsla pga infektionen.
Så, jag tror inte alls att du behöver orolig, det slutade antagligen som du själv skrev - att kroppen skötte det hela själv!
Jag har också gjort en skrapning, dock i v.8 bara.
Blödde länge som dig, för att sedan övergå i oregelbunden mens. Nu flera månader senare är allt i sin ordning igen.

Krya på dig!
Två flickor, Mars 2011 & April 2012.
Användarvisningsbild
summer
Alltid online

Inläggav Bettan87 » 18 sep 2016, 23:48

Oh tack för det lugnande svaret! :) Nu känns det lite bättre, kanske får man sig en hel natts sömn ikväll!!

Jag tänker också på det här med ärrbildningar i livmodern, vad jag har förstått ska kan man få det om man går länge med en infektion? I och med att jag hade ont i två dagar men att det sedan försvann i och med att kroppen stötte ut det sista, så är det väl det en relativt kort period? Det borde väl inte ha hunnit skada något?
Bettan87
Nykomling

Inläggav summer » 19 sep 2016, 01:52

Fast du behöver ju heller inte ha haft en infektion, de illaluktande flytningarna kan du ju haft pga de "gamla" blodet som tog ett par dagar på sig att komma ut..där av lukten.
Och som jag förstod det av min läkare så ska man ha gått många dagar med infektion för att riskera ärrbildning.. och att dessutom medicinera för att bli av med infektionen.
Ärrbildning med sammanväxt behöver du heller inte oroa dig för för upphör nästan mensen helt och så är det ju inte för dig:)
Försöker ni skaffa barn nu?:)
Två flickor, Mars 2011 & April 2012.
Användarvisningsbild
summer
Alltid online

Inläggav Bettan87 » 19 sep 2016, 14:50

Jepp, bebisverkstaden är i fullgång. Vi var så inställda på att det var klart när man passerat v12, men så gick det som det gick. Så jag antar att jag är superstressad över att det inte ska gå nu. Tänker verkligen på det heeela tiden!
Bettan87
Nykomling

Inläggav lillamee » 20 sep 2016, 10:11

Beklagar missfallet! Hade som du en skrapning i v 14. Blödde ett lite tag men inga mängder. Livmodern var öm till en början, så till den grad att tarmrörelserna när jag gick på toa var en plåga! Men det gick över på en vecka kanske. Men jag klarade mig lyckligtvis från andra symptom och mensen kom igång regelbundet efter det.
På tredje cykeln blev vi gravida! Så jag har gott hopp om att det ska funka för er! Jag var som du i början, helt besatt, det tog ett par månader så började jag slappna av och då tog det sig. Så stressa inte för för mycket (jag vet, lätt sagt men jag har varit där ;) )
Stort lycka till!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Återgå till Missfall
Annons: