Ozonbehandling

Heminredning, barnrumsinredning och trädgårsdliv.

Re: Ozonbehandling

Inläggav emeliehjaertajonas » 14 maj 2009, 12:30

Det är bara till att skriva.
Vad synd om honom :(
Hoppas att den går ner fort igen så han inte blir värre tills imorgon. Ni kan ju ta en slappedag? Det är väldigt befogat med dessa dagars aktiviteter.
Ni kanske kan ta hand om pojken hemma hos honom? Så behöver ni inte vara hemma i fall att det inte funkar imorgon.
Kram
Du och jag sen den 8 augusti 2005
Bild
Bild
http://emeliehjaertajonas.blogg.se
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online

BF: 111225
Status: Gift, mamma och gravid

Inläggav kosejentan » 14 maj 2009, 13:16

Fick ta upp Noa nu. Var riktigt ledsen och satt fast med båda benen mellan spjälarna :( Sitter i mitt knä så det är lite svårt att skriva. Klarar inte helt slappa nu som allt är som det är tyvärr :(

Det har fixat sig med makens kusinbarn så den delen behöver jag i alla fall inte oroa mig över. Alltid nånting...

Du verkar vara en riktig hjärtvarm människa. Tar dig alltid tid att skriva och trösta när du själv är ledsen. Hoppas det blir lättare för dig och killen med tanke på begravningen och bebisverkstan.

Kram
Två underbara söner och en make bor i mitt hjärta! :D
Användarvisningsbild
kosejentan
Alltid online

Inläggav emeliehjaertajonas » 14 maj 2009, 13:26

Nej stackars liten. Fick han några märken?
Vad tråkigt. Ni kanske kan sätta er och mysa? Titta på en av hans favoritfilmer så kanske det känns lite lättare :wink: .

Vad skönt att det löste sig med kusinbarnet : ) Som du säger en mindre sak att tänka på :wink: .

Vad snällt sagt. Men jag tycker likadant om dig. Du är så snabb att stötta och gratta och dela med dig av dina tankar och visdomar : ).
Jag tycker att kan jag hjälpa och stötta någon som har det jobbigt och få dem att må bättre (speciellt när de hjälpt mig) så är det värt det : )
Finns bara några ord bort.
Om du känner dig riktigt nere så är det bara till att fråga om msn :)
Kram
Bild
Bild
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online

Inläggav kosejentan » 14 maj 2009, 15:55

Nä, han fick som tur var inga märken. Han satt och myste en stund i mitt knä men sedan började myrorna i byxorna att krypa :roll: Lekte en timmes tid och sedan prövade vi sängen igen. Han sover än inte men verkar mysa och gnäller inget. Bra att han får vila. Får ta tempen på honom senare.

Som du försöker jag med stödja och hjälpa det jag kan. Har suttit och grinat för de stackarna som sliter och som försöker månad in och månad ut att bli med barn. Mår nästan dåligt för att det går så bra för mig själv... Ska inte vara så men det är så jag fungerar.

Är så tacksam för dina ord. De behövs verkligen! Min syster bor 150 mil bort och henne saknar jag verkligen. Hon väntar barn i mitten på augusti så vi har mycket att prata om, samt att vi förlorade ju mamma nu i oktober. Banden är starka mellan oss...

Provade nu de minsta gravidbyxorna som jag började använda vid ungefär samma tid när jag var gravid med Noa. Den gången var de lite små den perioden jag använde dem och inte alls sköna. Nu märks det att jag äter dåligt och jag kollade vågen. Har gått ner 1½ kg på 2 dagar. :( Allt jag äter kommer snabbare än snabbast ut och byxorna är på tok för stora. Måste använda skärp. Nog för att det inte gör något att jag inte går upp (har fortfarande 23 kg som ska bort efter min op) men jag ska inte banta och gör det inte heller... magen är helt enkelt kass nu :(

Osäkerheten om vad som händer framöver är inge kul. Man är ju orolig för Pyret och om han lever, och nu allt med huset. Jobbigt...

Tack igen, vännen! Du är verkligen en god vän att ha! Hoppas dina kompisar där hemma vet att uppskatta dig!
Användarvisningsbild
kosejentan
Alltid online

Inläggav emeliehjaertajonas » 14 maj 2009, 16:59

Vilken tur att det inte blev några märken : )
Han lekte ett tag i alla fall, men mysa kan vara skönt ibland : )

Jag mår också dåligt över det ibland så du behöver inte känna dig ensam över det. Försök inte må dåligt över det, svårt jag vet, men tänk att du glädjer dem genom att ta hand om dig själv och den lill* och att du ska glädjas över den lill*.

Vad skönt att de hjälper : )
Ja det kan jag förstå att ni har, det blir ju 2 små knyten : )
Jag kan tyvärr inte säga något om den förlusten då jag inte gått igenom en sån förlust. Jag hoppas bara att du har någon att prata om det med. Annars finns jag här om det blir jobbigt. Kan vara bra att ha en utomstående att prata med.

Vad tråkigt att magen bråkar. Ät mycket kokt mat, det är bra för magen.
Usch, det är mycket som kommer på en gång. Du tror inte att du kan få göra ett UL om du pratar med din BM? Eller försöka lyssna på hjärtljuden?

Vad roligt att du tycker det : ) .
Som sagt det är bara till att skriva om det är något : )
Kram
Bild
Bild
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online

Inläggav kosejentan » 14 maj 2009, 21:35

Han mår än inte bra. Över en grad hörhöjt i temp men än inte över febergränsen. Misstänker dock att det blir så i natt för han sover lätt, gnäller till och verkar inte pigg :(

Vi har länge slitit med flygfän i huset. Ohyra vi fick med när vi beställde frö åt fåglarna. De andas juh och gubben sa att allt som andas dör under ozonbehandlingen. Nu kan jag säga att ajg tror inte alls behandlingen har gjorts ordentligt! Vi har fått ta död på 4 stycken nu! De skulle inte ha levt om behandlingen var gjort som den skulle. Och nu känner jag den dumma lukten i skafferiet med! Vi får se till att ringa gubben innan 9 så kanske han tar med sig grejor till åter en ozonbehandling. Då måste vi evakuera åter igen... med alla fåglarna... och grejor som vi måste ta med... usch! Jobbigt!
Användarvisningsbild
kosejentan
Alltid online

Inläggav emeliehjaertajonas » 15 maj 2009, 13:24

Nej vad tråkigt att han inte blivit bättre :(
Stackars liten :(

Vad jobbigt för er :(
Hoppas ni inte får betala för det då om de inte kan göra ett ordentligt jobb!
Usch jag kan inte föreställa mig så jobbigt det måste kännas nu :(

Hoppas att det känns bättre snart så du slipper att känna dig så nere.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online

Inläggav kosejentan » 15 maj 2009, 16:20

Jag börjar faktisk se ljuset i tunneln. För stunden i alla fall...

Noas rum är nu behandlat men han får tidigast sova där i morgon kväll lite beroende på lukten. Det luktar ltie eucalyptus/tuggummi eller så. Sedan har lilla stora killen och jag varit till Piteå och shoppat fläkt. Tror knappast vi får hela summan men det skiter jag i. Får jag hälften är jag glad. Det är en mycket tyst fläkt som jag har suktat efter länge men inte tagit mig råd till förr. NU äntligen! Fast... vi måste försöka rengöra i kryddskåpet (som tyvärr störstadelen förloras pga fläkten) och sedan målas med spärrgrund. Så fläkten kommer nog tidigast upp i morgon kväll.

Skulle det fortfarande lukta ändå på tisdag/onsdag... ja, då måste hela huset total-saneras. Vi måste flytta ut några dagar medan saneringsbolaget ska skura väggar, tak, allt!!! Inte dumt med en ordentligt vår-rengöring men det var nog inte helt på det här viset det var tänkt... Och ljuset i tunneln... ja, det försvinner igen.

Tur vi är bortbjudna i kväll... Kan ju inte precis göra mat här nu...
Användarvisningsbild
kosejentan
Alltid online

Inläggav emeliehjaertajonas » 15 maj 2009, 22:21

Hoppas att du får behålla ljuset :)

Jag hoppas verkligen att det funkade denna gången.
Vad roligt att du unnat dig fläkten :)
Du kanske ska skaffa ett nytt kryddskåp och sätta hyllor på väggen?

Men om det måste helsaneras så borde de ju betala för boendet.

Vad skönt att ni kom ifrån allt i några timmar i alla fall :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online

Inläggav kosejentan » 18 maj 2009, 11:03

Jo, nu ser det ut att ljusna vad det gäller huset. Har donat på hela helgen. Saneringsgubben ringde idag och sa att vi ska ha betalt av försökrinsgbolaget för all rengöring och det är inte fy skam heller. Skönt, för det har gått några timmar åt allt. Rummet till Noa är bra nu. Det enda som inte var bra var rullgardinen. Den var upprullat och när vi drog ner den började det lukta riktigt illa. Den har vi slängt ut och när jag far till Piteå idag och ska på samtal på spec mvc så far jag på stan efteråt och köper ny. Försäkringen ska pröjsa på den med :)

Kryddskåpet fungerar bra. Maken har gjort nya hyllor och på något konstigt sätt har vi fått mer hyllplats Hur det nu har sig. Men skönt ar det! :D

Nu har jag bara skafferiet kvar som ska städas och skuras och det är nog det enda som luktar nu i köket. Hoppas vi får det luktfritt med bara att skura, annars måste vi måla det med. Har fått måla med något som heter grundspärr som visst "äter upp" lukten. Det har fungerat i kryddskåpet och ett annat skåp bredvid så det gör nog det igen. Men det är ju så bökigt att måla skåpen invändigt :? Men men... det ser bättre ut.

Noa har lite feber och hosta än. Efter att han fick inhalera på sjukhuset lördag kväll verkar det vara lite bättre som tur är. Vi fortsätter inhaleringen hemma. Kul är det inte och det blir många tårar men det är för hans bästa så man får bita ihop (jag tyr lätt till tårarna för det är jobbigt att se honom så ledsen) och göra det morgon och kväll.

Själv mår jag lite så så där. Ska på samtalet på spec nvc idag ang förlossnings-skräcken och gruvar förstås. Nåja, vad kan man göra. Det är bara att fara och se var det leder...

Ha en fin dag på er!
Användarvisningsbild
kosejentan
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Inredning & trädgård