panikångest & förlossning?

Känsliga ämnen om föräldrahälsan, ångest & depression

Re: panikångest & förlossning?

Inläggav Danem » 23 jun 2010, 15:01

Om hon inte tar dig på allvar så kan du själv kontakta förlossningen och prata med dem där, det heter Auroramottagning och det finns garanterat på sjukhuset du ska föda så ring dit och hör om en tid så fort som möjligt så du kan prata och så det finns i dina papper.

Jag fick ett papper när jag väntade Oliver med övningar på, kommer inte ihåg vad de hette men jag ska gräva i minnet och leta upp det åt dig för det var väldigt bra grejer där för båda i paret inför förlossningen om andning och hur partnern hjälper den som föder osv.

Så är det väldigt skönt att känna ingenting, krypa in i ett eget ställe i sig själv och bara flyta med. Koppla bort alla tankar som finns och bara vara så det är bra att öva på, ni tillsammans.
Du och din underbara karl som jag gissar gör allt för att du ska må bra och klara det här :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav helenaeg » 23 jun 2010, 16:55

Jag håller med Danem. Ring till mottagningen direkt och prata med dom ifall din BM inte tar dig på allvar. Det är ju jätteviktigt att du blir tagen på allvar.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav mamelie » 23 jun 2010, 20:07

jag får göra det. trots att det är 18 veckor kvar?
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

BF: 101030
Bor: Katrineholm
Status: längtansfull :-)

Inläggav helenaeg » 23 jun 2010, 20:19

ja, ju tidigare dessto bättre. Då finns det ju verkligen tid att reda ut allt
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Marieh » 23 jun 2010, 20:42

Hej!

Vill bara säga som Danem skrev om smärtan, det går liksom inte att förklara, det gör ont men inte som en "dålig" smärta som när man är sjuk el gjort illa sig. Skulle inte velat vara utan den för i samband med att du får upp barnet på bröstet så är allt som bort blåst :lol: den häftigaste känslan som finns, min kompis gjorde kjejsarsnitt planerat, dock inget val hon själv gjort men för mig så har hon gått miste om det bästa man kan få vara med om. Hade inga värkar alls utan rullades in o sövdes ner o flera timmar senare så vaknade hon o hade en son. När man väl är där så känns det som det mest naturliga i världen, hoppas du får känna likadant. Hade själv en komplicerad o svår förlossning men måste säga att sjukhuset var kanon, fixade med psykolog o allt. Men enligt mig så var den inte så komplicerad, alla är vi olika o så här var det för mig men jag är glad att de fanns om jag hade behövt hjälpen. :)
Och ta absolut all hjälp du kan få o tala med förlossningen el din BM, det är det dem är till för.
Lycka till!
Användarvisningsbild
Marieh
Stammis

BF: 101210

Inläggav mamelie » 27 jun 2010, 21:18

Tack för era svar!
Ska försöka våga & ta mig i kragen i morgon och ringa BM.
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

Inläggav tuss2 » 28 jun 2010, 18:33

hej vännen therese här:)
vi har en aurora bm på våran mottagning och jag har ska ev få gå till henne sa min bm eftersom jag har mått så dåligt sista tiden, jag fick reda på det via mail när jag kom hem efter att jag och vovven va hos dig hon hette birgitta sa min bm om det inte är henne du har förstås..
men jag finns alltid här om det skulle bli jobbigt för dig dag som natt du har mitt nr.
och nu ska jag få träffa läkaren för en ev tidigare igång sättning.

och va gäller smärtan under förlossningen så finns det mycket hjälp att få du kan få låna min tens om du vill den lindrar smärtan ganska mycket men annars finns min bästa vän som jag tyckte va toppen när jag födde tösen epiduralen den tog bort väldigt mycket av smärtan under värk arbetet men som sagt det är inte alla som vill ta den och man ska göra som man själv känner och vill....
stora kramar på dig gumman....
BildBild
0Bild
tuss2
Alltid online

Status: lyckligt gravid med barn nr 2

Inläggav mamelie » 28 jun 2010, 19:51

åh söta therese! det är kanske min barnmorska du ska gå till då, hon heter ju birgitta. vet ingen annan som heter så uppe på vårat mvc.

jag har fortfarande inte vågat ringa till henne, men måste ta mig i kragen.
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

Föregående

Återgå till Ångest & depression