Pergotime - start november 2012

Forum för dig som försökt bli gravid i två år eller mer utan att lyckas.

Pergotime - start november 2012

Inläggav Dionigi » 22 nov 2012, 12:33

Hej, jag är 36 år, försöker få första barnet och ska börja med Pergotime november 2012. Hade varit roligt om vi var fler som startar nu eller har nyligen startat så att vi kan följas åt.
Dionigi
Alltid online

Re: Pergotime - start november 2012

Inläggav minozan » 30 dec 2012, 15:37

Hej!
Mitt namn är Minna.
Jag och min sambo har försökt att bli gravida ett tag nu, men nu har vi fått chansen att få hjälp och jag tar pregotime, levaxin och folsyra.
Jag ska börja med min behandling vecka 12.
Är det något du undrar över inom detta?
Jag själv är 27år men har svårt att bli gravid, våra tester är normala men det är väll något som inte vill.

Mvh Minna Lycka till
minozan
Nykomling

Inläggav Dionigi » 30 dec 2012, 16:01

Hej Minna, jag tog första omgången i november och mensen blev fyra dagar försenad, är det vanligt när man tar Pergo? Nu har jag ett ofrivilligt uppehåll då min läkare var med om en bilolycka och blir borta hela januari så jag kunde inte fortsätta med dem. Jag och min sambo har gått genom alla tester och är normala. Har även gjort en HSG som var normal. Har egen ÄL men av någon anledning så tar det sig inte. Vi har inte haft något preventivmedel på ca 12 år, de första åren körde vi kondom, sen säkra perioder med avbrutet och när det inte hände något så körde vi som vanligt med mottot att vi tar konsekvenserna om det händer något. När jag fyllde 35 så vaknade babytankarna upp för det blev så uppenbart att det inte är många år kvar av försök. Vi är nu inskrivna på Cura kliniken i Malmö och om vi inte blir gravida genom stimulering så återstår IVF i slutet av nästa år.

Jag tar förresten B12, Folsyra och järn regelbundet då jag har kronisk B12 brist.

Håller tummarna för att det ska gå bra för er.
Dionigi
Alltid online

Inläggav minozan » 31 dec 2012, 01:20

Tack för ditt svar. Jag håller tummarna för er med. Jag kommer kanske vara gravid denna sommaren som kommer om allt går bra.
Vi är också inskrivna i Malmö, vart kommer du ifrån? Jag bor själv i Åhus utanför Kristianstad.
Jag har tagit Levaxin ett litet tag nu och dem hade tagit blodprov på mig och svaret var för högt värde det ska ligga på 2,5 men det stod 7,5 i stället och det var inte bra alls. Dem gör inget om det är för högt.
Vet inte vad det kan bero på. Jag själv tar medicin för min epilepsi.
Mvh Minna
minozan
Nykomling

Inläggav Dionigi » 31 dec 2012, 11:05

Är det IVF du får till sommaren eller bara hormonstimulering? Jag bor i Trelleborg så det är bara ett stenkast ifrån Malmö. Är det på Vura ni är inskrivna? Kanske för nära inpå frågor så det är helt ok om du inte vill svara.
Dionigi
Alltid online

Återgå till Ofrivillig barnlöshet
Annons: