Planerar att bli gravid

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Planerar att bli gravid

Inläggav MissP » 14 aug 2011, 18:34

Är det någon mer i 24-årsåldern som planerar för sitt första barn?

Lite kort om mig är att jag velat ha barn i ca 2,5år nu men min man har varit väldigt negativt inställd till barn då han redan har ett sedan ett tidigare förhallande.
Nu har han helt plötsligt tänkt om och vi har redan börjat med bebisverkstaden här hemma, vore kul att ha någon att utbyta lite tips och idéer med faktiskt eller vad tycker ni??
*Pojke född 2012*
BildMake a pregnancy ticker
MissP
Alltid online

BF: 150914

Re: Planerar att bli gravid

Inläggav Getingen » 20 aug 2011, 19:44

Visserligen så planerar vi inte vårt första men andra barn :) är 24 år och fick en dotter i mars o nu vill vi få till en till men återstår att se när det händer då mensen inte kommit igång än sedan grav eftersom jag helammar. Men vi över för fullt o hoppas på det bästa.

Håller tummarna för det att ni får det efterlängtade plusset snart :D
Getingen
Stammis

BF: 120907
Status: Dotter mars 2011-Syskon sep 2012

Inläggav Salle_nr 2 » 20 aug 2011, 22:22

Hej!
Jag är 26 år och plussade för några timmar sen :) Är mitt andra barn men det första med min nya kille. Hade turen att lyckas på andra försöket så jag har suttit i ett par veckor och läst och läst och bockat av symptom. Kul att ni försöker och hoppas att ni plussar snart! Skulle vara super att ha någon att följa :)
Salle_nr 2
Nykomling

Inläggav Cammie » 22 aug 2011, 16:37

Hej MissP!

Jag är också 24 år och planerar att bli gravid :) Min sambo och jag har pratat om detta ca ett halvår och jag slutade med mina minipiller för en månad sen.
Håller med om att det vore toppen bra att ha någon/några att utbyta tankar med, för i mitt huvud snurrar typ hundratals frågor och funderingar.

Grattis till dig/er Salle_nr2! :) Det måste kännas otroligt roligt att få det där plusset! Har själv inga barn än men hoppas på att kunna bli gravid snart!
Cammie
Nykomling

Inläggav smulan32 » 22 aug 2011, 17:23

Grattis salle_nr 2! :D

Jag är 25. Vi planerar inte att bli gravida men är kanske ändå. Har underliga symptom, som jag inte känner igen sedan tidigare (men som genast för tankarna till graviditet), så ska testa om några dagar. Har beslutat mig att vänta tills BIM.

Hoppas ni andra får det plus ni alla längtar efter. :)
Bild
Bild
Gravid, BF 12 april 2013
smulan32
Stammis

Status: Väntar otåligt på knyttet, BF april 2013.

Inläggav Salle_nr 2 » 22 aug 2011, 20:01

Tack tack!!! Så spännande för dig smulan32! :) Hoppas att det känns bra trots att det inte är planerat..Känns det väldigt olikt din vanliga pms (om du har någon) eller om du har ovanlig molvärk så kan du nog börja misstänka något.
Jag hade otroligt tydliga symtom denna graviditet så jag känner mig nästan dum att jag inte fattade. Men tog ett negativt test BIM-3 trots att det var RFSU:s testa tidigt. Sen plussade jag med Preg sex dagar senare :)

Lycka till Cammie och hoppas att du snart har en liten i magen! Så jobbigt att sitta flera månader och bara analysera massa symtom.
Salle_nr 2
Nykomling

Inläggav MissP » 22 aug 2011, 20:05

Hej allesammans, kul att det är fler som börjat med bebisverkstad och grattis igen till dig Salle_nr2, skrev grattis i en annan tråd oxå om jag inte minns helt fel :D

Getingen, mysigt med ett syskon till er lilla tös. Jag hoppas att din kropp återgår till det normala snart så att det kan ta sig :)

Cammie: Härligt med fler som försöker att bli gravida :D
Visst är det mkt som snurrar runt i huvudet, man blir lixom helt besatt också. Jag satt och läste massa på internet om graviditet första veckan när vi bestämt oss för att försöka, man kunde inte tänka på ngt annat. Nu tänker jag inte på det såååå mkt faktiskt. Får se om det vill ta sig här nu i september då eftersom första försöket verkar ha misslyckats....
Har du ätit p-piller länge Cammie??

Kramen
*Pojke född 2012*
MissP
Alltid online

Inläggav Salle_nr 2 » 22 aug 2011, 20:51

Tack igen MissP! :P

Jag va som besatt första månaden men efter att mensen kom så släppte jag det lite och lät bara tiden utvisa. Då hände det!! Så typiskt men man har ju hört att det kan vara så.
Håller tummar och tår för er!!
kram
Salle_nr 2
Nykomling

Inläggav MissP » 25 aug 2011, 13:52

Jag var oxå helt besatt men bara första veckan, kan väl tänka mig att besattheten kommer tillbaka nu efter mensen. Jag ska försöka att hålla mig lugn och sansad :)

Tack så mkt, jag håller med tummar och tår för oss!
Kram
*Pojke född 2012*
MissP
Alltid online

Inläggav Cammie » 25 aug 2011, 17:08

MissP: Jag vet precis hur du kände dig! Jag har också suttit och läst på internet som en galning den här första månaden men nu har jag släppt det mycket mer och försöker tänka på annat också! Man blir ju som sagt halvt galen av att läsa och fundera :)
Jag har ätit p-piller sen jag var typ 15 och bytte till mina mini piller för typ fyra år sedan. Har du också ätit p-piller/mini piller och hur länge i såna fall?
Hoppas verkligen för din skull att det går bättre den här månaden :D

Smulan32: Oj, vad spännande! Vad har testet visat?

Salle_nr2: Tack så mycket! Jag ska också försöka släppa allting och bara vara och hoppas att det går bättre då så vi får en efterlängtad liten bebis :D Tur att man har ett jobb om dagarna då man inte hinner tänka så mycket :wink: Helgerna är helt klart jobbigast men då har jag ju min sambo som är förstående och försöker få mig att tänka på annat!

Kram till alla!
Cammie
Nykomling

Nästa

Återgå till Bli gravid