Planerar barn under examenstiden och nystart på jobb!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Planerar barn under examenstiden och nystart på jobb!

Inläggav Amandapersson » 08 sep 2017, 22:42

Hej, jag pluggar som förskollärare i termin 7/7 går alltså ut i januari och skrev på papper för 2 månader sedan om påbörja förskollärarjobb i januari. Har jobbat som vikarie i samma förskola i 4 år. Men nu är det så att sambon och jag börjar planera att skaffa barn och mina p-piller går ut nu den 18/9, så funderar på att sluta med dem då.

Men frågan är-- e de inte lite dumt att bli gravid nu precis när jag ska börja med nytt jobb? kommer skämmas så fruktansvärt inför chefen när jag kommer berätta att jag är med barn. Men mina arbetskamrater säger att jag ska köra på och göra som jag vill eftersom att chefen vet om att jag är ung och ändå kommer skaffa barn i framtiden. Har ringt till försäkringskassan och de sa att om jag har jobbet att gå tbx till efter mammaledigheten så beräknas penningen på min fasta lön, så de känner jag inget bekymmer för. men de är just de att jag känner mig så ful att bli gravid nu efter jag skrev på kontraktet...

vad hade ni gjort?

MVH en som är desperat men orolig!
Amandapersson
Nykomling

Återgå till Vill bli med barn