Annons:

Plussa tillsammans 2017

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Plussa tillsammans 2017

Inläggav Matildalinea » 19 sep 2017, 19:27

Hejsan, tänkte höra mig för om det är någon mer som försöker med ett plus nu till hösten :)
Hade varit roligt att plussa tillsammans, bolla tankar och idéer.. :)

Jag är 26 år och har inga barn sen tidigare men velat så länge, nu könner sig äntligen sambon redo !
Haft en bergochdalbana med olika preventivmedel då min kropp har väldigt svårt för att hantera de olika som finns .. är därför lite orolig för ÄL.. hur tänker ni kring detta ? Har nu senast använt p-plåster.. dock bara i ca 1 månad, tog bort den nu v. 37 och är på "plåstermensen" nu eller va man ska kalla det :)

Berätta gärna om er så kan vi hjälpa varandra och stötta m.m. <3
Matildalinea
Nykomling

Mitt Krypin

Re: Plussa tillsammans 2017

Inläggav lillamee » 20 sep 2017, 07:20

Så kul Matildalinea! Välkommen till klubben :)
I tråden BIM September så är vi några fler hoppfulla tjejer som vill ha ett plus!
Dit är du självklart välkommen även om du inte har din BIM i september. De som inte lyckas den månaden kan ju skapa en ny tråd för oktober och där kan du också vara med och räkna ner.
Om du har velat ha barn länge så känner du säkert till termerna men kan ju förtydliga för säkerhets skull: BIM står för beräknad icke-mens, alltså dagen du ska få mens men inte får det p g a graviditet!

Själv är jag 33 och försöker på andra barnet. Har en ettåring hemma. Har inte använt hormonella preventivmedel sen 2012 tror jag. Jag är nöjdare utan helt enkelt.
Jag hoppas att din cykel snabbt återgår till det normala så att din ÄL kommer igång snabbt! Några i gruppen tror jag har kollat med stickor, eller clearblues test. Jag tar tempen varje morgon och ser på så vis att jag har haft äl. Det finns lite olika metoder :)

Hur länge har du och sambon varit ihop? Kul att ni äntligen är redo tillsammans :) Det är fantastiskt att bli föräldrar, även om det tog lite längre tid för min sambo att känna just DET när våran son föddes. Men sen kom det!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Mitt Krypin

Inläggav Matildalinea » 20 sep 2017, 12:46

Ja äntligen är det dags att börja försöka :D hoppas bara som sagt min kropp kommer igång ! Har beställt hem stickor, vet bara inte när man borde börja testa ..?

Va roligt med ett till barn, hoppas det går snabbt för er :)
Och tack så mycket ! Skall kika på den tråden så fort jag kommer hem ! :)
Matildalinea
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav lillamee » 20 sep 2017, 12:49

Det kan ju vara lite klurigt för dig som har haft hormonstyrd mens, när man inte vet hur lång cykel man har. Men minns du hur lång den var innan du började med det? Jag skulle gå på det :)
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav Matildalinea » 20 sep 2017, 15:26

Om jag minns rätt brukade jag vara mensfri ca 3 veckor :)
Matildalinea
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav lillamee » 20 sep 2017, 16:00

Så din cykel brukade vara 27-28 dagar?
Då kan du ha din äl någon gång mellan dag 12 och dag 16 i din cykel. Kanske redan så tidigt som dag 11. Mensens första dag är dag 1. Så det kan gå åt en del stickor för dig den här månaden, men om du inte blir gravid så har du istället lite bättre koll till nästa gång!
I bruksanvisningen brukar det stå angivet när man ska börja testa utifrån hur lång cykel man har. För din del kanske det står dag 10? Du får kolla upp det :)
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav Matildalinea » 20 sep 2017, 18:05

Åh tack snälla ! Känns som en hel djungel med allt de där :oops:
Matildalinea
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav ankanp » 08 okt 2017, 19:47

Använder för närvarande plåster (Evra p-plåster) men funderar på en eventuell utökning. Om vi slår till snart kommer ju hjärtbarnet under sommaren, vilket känns bra. Är inte jättesugen på att föda mitt i vintern. :!:
ankanp
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav lillamee » 09 okt 2017, 07:17

Hej!
Nej det finns många nackdelar med vintern! Det är bara att köra igång tänker jag, om det inte tar sig direkt så kanske det blir en höstbebis istället och det är toppen ;)
När ska du sluta med plåster?
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav ankanp » 15 okt 2017, 18:53

Precis! Jag funderar på att sluta med en gång så det kan bli en sommar- eller höstbebis! :D
ankanp
Nykomling

Mitt Krypin

Återgå till Vill bli med barn
Annons: