Precis tagit ut p-stav.

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Precis tagit ut p-stav.

Inläggav Manda974 » 02 okt 2017, 15:18

Hej! Jag är precis ny här och tänkte se om någon har några erfarenheter av graviditet efter att ha haft p-stav insatt?
Jag tog ut min stav 29/9, och jag och sambon har sagt att vi prövar och ser vad som händer. Hur fort har det gått för er andra? :)
Vet att det tar flera år för endel men är ändå nyfiken.
Tacksam för svar! :D
Manda974
Nykomling

Re: Precis tagit ut p-stav.

Inläggav lillamee » 03 okt 2017, 10:34

Ska hålla tummarna för dig Manda 974!

Jag har haft p-stav förr, och när jag tog ut den så tog det några månader innan jag fick tillbaka min vanliga cykel, med ägglossning och mens. Tror att jag gick kanske fyra månader utan att ha äl!
Jag hoppas att det inte är fallet för dig och att din cykel kickar igång direkt.
Jag svarade i en liknande tråd igår där någon precis tagit ut staven. Till henne sa jag att jag har läst trådar med kvinnor som blivit gravida direkt, alltså fått äl kanske två veckor efter uttag. Det finns nog alla möjliga varianter är jag rädd! Hoppas att ni slipper väntetiden om ni vill ha en bebis snabbt :)
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Re: Precis tagit ut p-stav.

Inläggav Ryden91 » 27 nov 2017, 22:11

Hej hoppar in i tråden
Jag tog ut min p stav 10/11-2017
Haft bortfalls blödning bara några få dagar efter utag blödde eg inget större haft samlag sen dess och hade min mens 24okt slut 3 nov och nu efteråt har jag haft ont vid livmodern med kramp typ vet ännu inte vad de kan vara men vi planerar få plus iaf innan året är slut men får se vad som händer. Helt ny med just utan preventivmedel och försöka bli gravid inte haft jätte koll innan på någonting med mens ägglossning med mera
Ryden91
Nykomling

Återgå till Vill bli med barn