Problem att natta...

Sömn, sovrutiner och matvanor är inte lika lätt för alla, diskutera mat och sömn.

Problem att natta...

Inläggav Betti » 09 nov 2010, 21:43

Hej!
Snälla någon som har bra tips på hur man kan få sonen att somna i sin egen säng.
Min son är 11 månader och är inne i en period just nu där han är väldigt mammig. Inget jag tycker är jobbigt. Problemet är när han ska läggas för kvällen. Han blir helt hysterisk när jag lägger honom i hans säng. Han bara skriker och slänger iväg sin napp och allt han kan hitta i sin säng. Blir riktigt arg. Har provat allt. Lämna lampan tänd, sätta igång speldosor. Ge vällingen i sängen har funkat någon gång. Skulle han "råka" somna vaknar han efter 30-45 min och sen kan jag inte få honom till att somna om. Så det slutar med att jag fått lägga honom i min säng eller somna honom i famnen. I min säng somnar han på stuts och sover gott hela natten. Problemet är ju att om han vaknar innan jag lagt mig klättrar han ur sängen om han skulle vakna.
Snälla har ni några tips? Kan man låta honom skrika i sin säng ett tag eller är han för liten ännu? :roll:
Bild
Användarvisningsbild
Betti
Stammis

Re: Problem att natta...

Inläggav J_Ellhage » 03 mar 2011, 17:13

min son är 10månader och han är också så där jobbig ibland, men jag kör på rutiner å försöker göra samma prpsess varje kväll för att han ska förknippa det med läggdax. jag ger han alltid välling i sin säng det går oftast bra, men innan de så la jag han i min och min sambos säng gav han välling där å låg tillsammans med han tills han somnade när han halv sover så brukade jag flytta över han så att han fick "somna in" i sin egen säng. Testa det så får du se om det hjälper annars så ser jag att du nästan har prövat allt!
Lycka till
Bild
J_Ellhage
Stammis

BF: 100427
BIM: 090818

Re: Problem att natta...

Inläggav Pollypop » 03 mar 2011, 18:30

Hej, nu vet jag inte om du löst ditt nattningsproblem ännu, men ett tips kan ju vara att ställa splälsängen brevid eran egen säng, ge honom vällingen i spjälsängen och sen ligga bervid honom fast i eran säng (han i sin, du i eran). Vissa barn tycker om att få hålla i handen, kanske kan du i värsta fall sträcka in din hand i spjälsängen så han kan hålla den tills han somnar?

kram
Buddah

William-Alexander

Haley Nova
Bild

Leah
Bild

Xx Pollypop
Pollypop
Stammis

BF: 121015
Status: Sambo och förlovad