Råkat bli gravid?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Råkat bli gravid?

Inläggav sandravictoria » 12 jan 2017, 19:06

Hej! I slutet av november beslutade jag mig för att plocka ut kopparspiralen jag haft något år, pga den enorma smärta den medförde. Jag och sambon har pratat om barn och han säger sig vara nästan redo, men vill vänta lite till. Så vi kom överens om att vi kunde stå ut med kondom några månader tills det var dags. Så blev dock inte fallet utan vi körde med avbrutet samlag och vid ett tillfälle hade vi sex 2 ggr samma kväll. Såhär i efterhand har jag räknat ut att jag mycket troligt hade ägglossning den dagen. Då jag för en gångs skull kände mig riktigt sugen ett par dar. (Äter stämningshöjande som mycket effektivt tar död på lusten)

Sedan julen ungefär började jag lägga märke till vad jag tror kan vara graviditetssymptom, men kanske jag bara inbillar mig. Känner enormt trött i stort sett hela tiden, har haft dagar med extremt jobbig huvudvärk, plötslig muntorrhet, kaffe smakar mer bittert än vanligt och jag har idag fått en konstig bitter smak bak i munnen. Men mest udda har varit hur värken betedde sig.

Normalt sett får jag kraftig och konstant mensvärk upp till 5 dagar innan mens och fram till mensens 3-4 dag, äter värktabletter under den tiden för att orka med. Den här månaden kändes det annorlunda. Redan 2 veckor innan förväntad mens började värken komma och gå, ofta morgon och kväll, men däremellan också. Varade allt mellan 5-45 min. Räckte med värmepåse för att lindra.

Det började blöda en tisdags kväll, klarade mig på ett trosskydd under natten. Under onsdagen bytte jag trosskydd 2-3 ggr, mer för att det kändes fräscht än att de inte räckte till. Onsdag kväll till torsdag kväll blödde det väldigt lite i omgångar, sen uppehåll helt och hållet till fredag morgon. Det kom då blod på papperet, sen ingenting förut pyttelite brun flytning.

Tog ett test lördagen samma vecka som jag blödde, vilket var förra veckan, det visade negativt. Testade ännu en gång i tisdags med samma resultat. Finns det en chans att jag kan vara gravid? Eller bara hjärnspöken?
sandravictoria
Nykomling

Återgå till Bli gravid
Annons: