Resa till Filippinerna gravid?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Resa till Filippinerna gravid?

Inläggav TeeAnn » 14 sep 2012, 16:30

Någon som har varit på Filippinerna när du varit gravid? Isåfall hur långt var du gången och hur gick det? Tips på smidig resa ner..

Vi har planerat att åka någonstans i februari och då kommer jag vara i 6:e månaden. Vi har väl egentligen inte bestämt helt vart men nu pratas det om Filippinerna. Jag e lite kluven då jag vill resa en sista gång innan bebis kommer och vill att det inte ska va för lång restid.. 13-15 timmar e ok. Helst vill jag till Thailand då jag känner mig trygg men vi är sex st som ska åka.. Ett tag var det prat om Vietnam..

Snälla, behöver verkligen veta hur det är, eller bör jag och sambon välja det trygga Thailand i jan ist för att vara säker?
TeeAnn
Alltid online

BF: 130630
Status: Lycklig blivande mamma

Re: Resa till Filippinerna gravid?

Inläggav anile » 15 sep 2012, 10:45

Har tyvärr inga tips om hur det är. Men kolla om flygbolaget hur långt gången man max får vara för att flyga. Olika bolag har olika regler. De kan kräva ett läkarintyg för att du ska få borda. En del ser ju ut att vara längre gångna än vad de är. Kolla även upp om du kan ta ev vaccinationer och vad dina försäkringar säger om att flyga sent i graviditeten.
Bild

Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

Inläggav WithLove » 16 sep 2012, 08:34

Om du undrar om fliippinerna så va jag där i tre veckor :D sjuuukt vackert, går inte ens o jämföra med thailand.
Om jag nu ska försöka tänka mig in om jag varit gravid där dock.
Hmm Maten är inte så god, dem är inte så bra på mat. Så det kan bli svårt.
När ni ska resa mellan öarna (om ni ska det) Så är det långa avstånd tar flera timmar. På kartan kan det se litet ut men oj va långt. Inte så lätt o ta sig runt. Går sällan båtar så ofta får man flyga. Då måste man flyga till manilla oftast o sen flyg dit man ska.
När man kommer till filippinerna fåpr man direkt se allt det vackre men oxå allt det jobbiga hemska :( det är fruktansvärt korrupt där, men det vet du ju.
Det fantastiska med filippinerna är ju att det går inte o ta en rättvis bild på det. Det är så vackert där.
Folk är vänliga, dock väldigt fatttiga o kan luras massor, men för oss är det ingenting, så man får se lite mellan fingrarna.

Jag hade faktiskt åkt till filippinerna. Du kommer säkert tycka det är lite jobbigt med mat och resan o sådär. Men du kommer älska att du har varit där ist. för trygga thailand.
Thailand är vackert - detta är vackrare.

Mycke billigare oxå. Om ni ska till Manilla så har dem ju grym shopping där herrejävlar. shoppingcenter smackade vägg i vägg överallt o ja typ 7 våningar av shopping, helt galet.
Kul o köpa baby stuff ju :D

Hoppas det hjälpte något. Och om du bestämmer dig för thailand så förstår jag det. Thailand är vackert o man känner sig precis som du säger trygg.

Filippinerna kommer om något år vara det ya thailand och då kommer det vara lika lätt o ta sig runt.

Just d, i filippinerna kan alla engelska i princip så det underlättar massor.

Kram

Har du fler frågor så bara fråga :)
Instagram : medminpojke

Bild

Bild

Bild
WithLove
Alltid online

BF: 150323
Status: Att få vara din mamma betyder allt för mig

Inläggav TeeAnn » 16 sep 2012, 09:32

Åh tack WithLove!! Jag blev mer sugen på att åka dit nu när du förklarade hur vackert det är.. Jag som tycker Thailand är vackert, kommer isf älska Filippinerna.. Trots att jag kommer vara i 6:e månaden så hoppas jag att det kommer gå bra.. Jag vill väl vänta med att boka helst.. Innan jag visste att jag var gravid var jag så ivrig men nu vill man ju veta lite hyr man mår och så.. Än har jag inte börjat må sådär illa så jag hoppas på att jag kommer ha en bra graviditet då jag har så otur med annat hela min uppväxt kan jag ju få lite tur tycker jag ;)

Vad har dem för slags mat då?

Hur är priserna där?

Hur tog ni er dit från Sverige?

Din favoritplats? Som vi bör se..

Har så mkt frågor men det kommer väl sen.. Haha. Hur mår du WithLove?
TeeAnn
Alltid online

BF: 130630
Status: Lycklig blivande mamma

Inläggav WithLove » 16 sep 2012, 09:54

ja jag ska oxå ut o resa i 6 månaden, ska dock bara en vecka till egypten men har varit där innan o vet ju hur skitigt det är haha.
men längtar massor. Ska dit för jag o mina syskon har bjudit mamma dit, hon fyller 50 i januari så det är vår present till henne. Jätte kul vi blir 12 st som ska dit. alla syskon med partners o hela min sambos familj ska oxå hänga med :D

hoppas verkligen vi bara får en mysig grasviditet. Min har ju börjat illa, även om jag mår toppen så är jag konstant orolig o lessen o glad o ja jäkla bergodalbana rent ut sagt. Bara hoppas varje dag litens stannar o änsålänge gör den ju det, då är jag lycklig.

Hmm maten, ja frukten är ju enormt fantastisk haha, o det är ju bra för dig. Ät alla typer av frukt allt från vanlig banan till jackfruit. dem har häftiga typer där borta. sen är det okej o äta fisk, du går o handla färsk fisk sen tar du med den till restaurangen så lagar dem den till dig. Det är helt fantastiskt gott.
så fisk o frukt det är bra grejjer :P
de har ganska smaklös mat, inga kryddor direkt.
hmm ska tänka ut lite.

Jag backpackade ju i asien o filippinerna va vårt sista resmål. så måste tänka så jag inte blandar ihop ställena :P sitter o kolla igenom fotona nu så jag fräschar upp minnet ;)
dosck åkte vi ju från nya zealand till filippinerna o sen från filippinerna åkte vi till hongkong o där stannade vi ett par dagar så jag kan inte direkt säga resan från sverige.

Priserna är ju i princip gratis. Kostar ingenting. mycke billigare än thailand vad jag minns.

Får återkomma om min favoritplats oxå. Men lite vad är ni ute efter? Vi dök rätt mycke men det kan man väl inte göra som gravid :P
vill ni ha sol o bad? se det kulturella? Hur länge ska ni vara borta?
Instagram : medminpojke

Bild

Bild

Bild
WithLove
Alltid online

BF: 150323
Status: Att få vara din mamma betyder allt för mig

Inläggav vaskera » 25 sep 2012, 19:00

Men jag har läst att man inte ska vaccinera sig under graviditeten? Vill också ut o resa, men är inte vaccinerad :(
vaskera
Nykomling

Återgå till Gravid forum
Annons: